SRPSKI FUDBALER POSTAO NAJBOLJI MLADI POLJOPRIVREDNIK 2024! Vratio se u rodno selo pa sad ovako zarađuje na svojoj dedovini! (foto)

Po povratku Đorđe je proširio dedino imanje, pokrenuo svoj mali biznis koji je polako počeo da se širi, pa sada poseduje čitavu farmu Ješevac

Facebook Printscreen

 Titula najboljeg mladog poljoprivrednika za 2024. godinu otišla je u ruke Đorđa Isailovića, iz sela Donja Vrbava. I ništa u ovoj priči ne bi bilo čudno da nije reč o bivšem fudbaleru, mladiću koji je hladnu Norvešku gde je završio internacionalnu karijeru, zamenio za toplu Šumadiju i posvetio se pre svega gajenju svinja.

Po povratku u domovinu Đorđe je proširio dedino imanje, pokrenuo svoj mali biznis koji je polako počeo da se širi, pa sada poseduje čitavu farmu Ješevac.

Ali otkud fudbaler u poljoprivredi...

- Rođen sam u selu Grabovica koje se nalazi pored Donje Vrbave u kojoj živim danas, odakle je većina mojih predaka sa majčine i delom sa očeve strane. Zbog daljeg obrazovanja i igranja fudbala kao mali bio sam prinuđen da se preselim u grad, ali sam obećao sebi da ću se jednog dana vratiti na selo i osnovati svoju farmu. Selo mi je prva ljubav, a fudbal ono što sam živeo i što je deo mene. Kao što znate - prva ljubav zaborava nema.

Facebook Printscreen 

Koji dres vam je danas draži?

- Ne bih mogao da izdvojim nijedan, posebno što me oba podjednako definišu danas kao čoveka i ono što jesam.

- Za našu autohtonu rasu "moravku" sam se odlučio iz više razloga. Želeo sam da radim nešto što niko u tom trenutku u našoj opštini nije radio, potrebno mi je bilo nešto da mi raščisti imanje koje sam kupio, da nije puno zahtevno, a da imamo zdrave mesne zalihe jer nam je tržište tada bilo pretrpano svim i svačim. Jedan od razloga je taj što smo patriotski nastrojeni i želeli smo da našu staru sortu koja je odhranila naše pretke sačuvamo od zaborava. Takođe, raznim istraživanjima vremenom smo utvrdili da meso "moravke" ima neverovatne nutritivne vrednosti i to pozitivan holesterol, omega 3 masti, visok procenat proteina što je samu "moravku" i njene proizvode svrstalo u premijum klasu.

- Naše imanje, kao i naš logo, sadrži tri zaštitna znaka i to "moravku", šljivu "čačanku" i malinu. Pošto u jednom delu imanja imamo dosta vode ove godine, uprkos suši, odlučili smo da kultivišemo par voda i napravimo šaranski ribnjak sa oko 700 jedinki. Pored svega ovoga prepoznatljivi smo po dobroj rakiji, suhomesnatim proizvodima i dobrom gostoprimstvu koje u bliskoj budućnosti planiramo da pretočimo možda i u neki agro-turizam.

Facebook Printscreen 

- Naše tržište je uglavnom lokalno i Beograd, ali javlja nam se dosta naših ljudi koji žive u inostranstvu i koji vole da degustiraju naše proizvode, pa čak i ponesu “preko” ne bi li evocirali uspomene na domovinu.

- Mlade ljude sa dobrom idejom, željne rada i dokazivanja treba podržati na sve načine. Život na selu je težak i zahteva dosta odricanja, ali kada znate da radite za svoju porodicu i svoje parče mira imate motiv više i onda vam taj težak rad postane zadovoljstvo. Mora da se radi sa dosta strpljenja i truda. Što bi naši stari rekli, "sve što je brzo to je i kuso" i "kako seješ tako ćeš i žnjeti".

- Zdrava hrana je merilo napornog rada i truda, a kvalitetan proizvod je plod svega toga. Kvalitet uvek nađe mesto na tržištu i postoje ljudi koji znaju to da prepoznaju i da cene. Uvek smo bili zagovornici - kvalitet pre kvantiteta.

 - To je nešto na čemu smo i zasnovali celu priču i sad polako zatvaramo krug. Ta održivost je bitna stvar, po principu da jedan segment potpomaže drugi. Sledeće godine je u planu uvođenje panela na štale i tremove kod svinja, kao i ugrađivanje prečišćivača u fekalne delove i odvode koji će potpomoći u održivosti i ekološkom aspektu ovog našeg sistema. Prelivnu vodu iz ribnjaka dreniraćemo i koristićemo za zalivanje i đubrenje biljaka tako da ćemo svaki aspekt iskoristiti da potpomogne jedan drugog.

Facebook Printscreen 

- Klimatske promene dosta utiču na seljaka i poljoprivredu, ali se moramo prilagođavati i tražiti rešenja u nekim obnovljivim resursima. Svaka godina je priča za sebe i tako se treba i ophoditi. Poljoprivrednici u svetu rade na konstantnom prilagođavanju i inovacijama u sferi obnovljivih resursa, a s obzirom na pristup internetu i savremenoj tehnologiji nama je takođe omogućeno da ispratimo i primenimo sve inovacije.

- Želeo bih da celu priču zaokružimo agroturizmom, da “otvorimo vrata” srpskog sela svetu i našim ljudima koji nemaju priliku da iskuse čari istog, da vide kako se peče rakija, kako se suši pršuta, mesi hleb, kao i mnoge druge tradicionalne stvari koje su naši ljudi na selu vekovima radili, a mi ih potisnuli. 

Proizvodi "made in Serbia"

Koje promene biste voleli da vidite na tržištu, a koje mislite da bi značile našim mladim poljoprivrednicima?

- Voleo bih da zaštitimo naše domaće proizvode tako što ćemo im dati geografsko poreklo i uvesti neke lične, državne standarde za to, a mladima obezbediti siguran plasman tih domaćih proizvoda gde bi i država imala korist od toga jer bi brendirala određene proizvode koji su karakteristični za naše podneblje.

Kurir.rs/Blic