Er Srbija lider u regionu već od sledeće godine!

Nebojša Mandić
Modernizacija flote dovešće do toga da novi prevoznik od 2015. ili najkasnije 2016. posluje bez gubitka

BEOGRAD - Ekspresan uzlet na prvo mesto.
„Er Srbija“ bi već 2015. godine mogla da posluje bez gubitaka, a regionalni lider bi mogla postati naredne godine, smatraju stručnjaci za avio-saobraćaj. Nova kompanija je zajednička firma „Itihada“ iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i Srbije.

Dobar profit

Saša Vlaisavljević, bivši direktor „Jata“, kaže za Kurir da namera novog menadžmenta da nastavi projekat strateškog pozicioniranja, na primer u Makedoniji preko „Jatove“ firme MAK, za njega znači da „Er Srbija“ gotovo sigurno postaje regionalni lider već od narednog letnjeg reda letenja!

On podseća da se u pokrivanju regiona deli „kolač“ veći od 30 miliona evra. Ukoliko i Aerodrom „Nikola Tesla“ bude imao cene na nivou najnižih u regionu, posebno za tranzitne takse, i na taj način pomogne „Er Srbiji“ da povuče najveći deo tranzitnih putnika, već sledeće godine postaće lider u regionu.

Bez gubitaka

- Namera da se leti novom i daleko ekonomičnijom flotom od deset „Erbasovih“ aviona A319 i četiri modernija i tiša ATR 72-500 znači da će „Er Srbija“ od 2015. ili najkasnije 2016. poslovati bez gubitaka ukoliko značajnije ne poskupi kerozin, što se poslednji put desilo 2008 - prognozira Vlaisavljević, koji je i direktor Privredne komore Srbije.

Pozitivna vest

Kad se pogleda biznis plan i mreža linija koju „Itihad“ uvodi, kao i struktura ulaganja, za njega je potpuno jasno da je ovo najpozitivnija vest za srpsko vazduhoplovstvo i domaću avio-kompaniju u poslednjih 20 i više godina. Nebojša Starčević, bivši direktor Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, kaže da vesti vrlo lepo zvuče, ali da ne zna sve detalje.

- U regionu nedostaje jaka kompanija jer postoji tržište. „Jat“ je uvek bio lider, a s novim avionima i upravljanjem ima odličnu priliku - istakao je on.

Lako do svakog kontinenta

S najmanje četiri leta nedeljno između Beograda i Abu Dabija i uvođenjem letova u širem regionu jasno je da će „Er Srbija“ „pokriti“ ne samo svu dijasporu već će putnici iz Srbije i regiona u jednom danu, bez velikih čekanja i nepovoljnog reda letenja preko Frankfurta, Londona, Praga, Rima ili Istanbula, otputovati na sve kontinente - navodi Vlaisavljević.

Teške procene

Predrag Vujović, takođe bivši direktor „Jata“, kaže da je teško proceniti cenu slotova - vreme sletanja i poletanja na aerodromima. Spominjalo se tako da slot „Jata“ u Londonu vredi oko 30 miliona funti. On navodi da u svetu avio-kompanije propadaju zbog velike konkurencije i skuplje infrastrukture - aviona, aerodroma, kerozina, pa avioni moraju da budu popunjeni 94-95 odsto, a ne kao dosad „Jat“ - šezdesetak.
- Svaki avion ima posebnu ekonomiku i isplativost - takozvani brake iven, i to zavisi od mnogo faktora.