BEOGRAD - Predstavnici Ministarstva saobraćaja istakli su da bez zvanične odluke vlade nije moguća zamena projekata koji će se finansirati ruskim kreditom, dok je generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović izjavio da neće dozvoliti mešanje vlade i da će projekat gradnje pruge Valjevo-Loznica biti zamenjen gradnjom pruge Stara Pazova - Novi Sad na Koridoru 10.
"Ova se vlada neće mešati u kadrovsku politiku Železnica Srbije, bar ne dok sam ja direktor, takođe ova se vlada neće mešati u to šta ćemo da radimo i šta su prioriteti... i ne bi trebalo da se meša", istakao je Simonović.
On je naveo da predstavnici vlade pregovaraju i sa zemljama u okruženju o tome kako bi mogla da se ubrza modernizacija železničkog Koridora 10 kroz Srbiju, kao i za nastavak pruge Valjevo - Loznica i da će se ta pruga svakako jednom graditi, kako je rekao, "o tom - potom, ali da sada nije prioritet.
"Ako hoćete da odgovaramo za ono zašta smo postavljeni onda je logično da imamo odrešene ruke", istakao je Simonović dodajući da železnice ne mogu da snose odgovornost ukoliko im "neko veže ruke".
Državni sekretar u Ministarstvu saobraćaja Miodrag Poledica je rekao da će iz ruskog kredita biti finansirana gradnja pruge Valjevo - Loznica i da je taj projekat izdogovaran sa ruskim partnerima u okviru zvanične platforme države za realizaciju tog kredita.
Poledica je kazao da je za zamenu projekata potrebno da se vlada zvanično izjasni, ali da to podrazumeva i donošenja niza neophodnih radnji i odluka.
Predstavnici Ministarstva saobraćaja su, takođe, potvrdili da je prioritet izgradnja železničkog Koridora 10 kroz Srbiju, ali da su svi važni projekti predviđeni Mastar planom saobraćaja do 2027. godine, među kojima je i pruga Valjevo - Loznica.
Poledica je naveo da je gradnja drugog koloseka pruge od Stare Pazove do Novog Sada, takođe, jedan od priroriteta i da se za tu deonicu još ranije pregovaralo sa Evropskom investicionom bankom. U tu prugu je potrebno uložiti oko 350 miliona evra.
On je kazao da će ruski kredit od 800 miliona dolara biti utrošen kao što je i predviđeno - na gradnju drugog koloseka pruge od Beograda do Pančeva na Koridoru 10, izgradnju još šest deonica dugih oko 110 kilometara na Koridoru 10, nastavak gradnje pruge Valjevo - Loznica, obnovu pruge Beograd - Bar kroz Srbiju i nabavku dvadesetak novih ruskih vozova.
Simonović je kazao da ruski kredit neće biti uložen u pruge van Koridora 10 i 11 već da će se materijal koji se bude skidao sa tih pravaca koristiti za obnovu lokalnih pruga u Srbiji. On je ranije izjavio da ruski partneri nemaju ništa protiv da se zamene projekti i da im je samo važno da se novac utroši.
Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić je ranije izjavio da će zamena projekata usporiti realizaciju ruskog kredita od 800 miliona dolara i da mora da se poštuje Master plan razvoja saobraćaja Srbije koji je dogovoren sa EU.
"Podsećam sve one koji govore o tome, a pre svega ljude sa železnice, koji bi pre trebalo da nauče - šta je to razvoj železnice, da postoji Master plan saobraćaja do 2027", naglasio je Mrkonjić dodajući da nismo samo mi u pitanju, već i EU koja je finansirala izradu Master plana.
On je kazao da je Koridor 10 projekat broj jedan, ali da je tim planom predviđen i završetak pruge Valjevo - Loznica, koja je deo Južne balkanske transverzale, koja jedino na tom delu nije završena.
"Svaka deonica nosi nove dve godine pomeranja, a to znači odlaganje celog ovog paketa za narednih par godina. Nisam spreman u tome da učestvujem, ali sam spreman da branim ovaj Master plan - samo ono što je u tom planu i što smo ugovorili treba ispoštovati", izričit je Mrkonjić.
RUSKI KREDIT: Železnica ne može da menja projekat
Objavljeno
29.01.2013. 15:21h
→ 23.11.2016. 12:14h
Ako hoćete da odgovaramo za ono zašta smo postavljeni onda je logično da imamo odrešene ruke, kazao je Dragoljub Simonović, generalni direktor Železnica Srbije