GRADNJA U SRBIJI NE POSUSTAJE: Otkrivamo koji su to projekti koji menjaju tržište nekretnina i šta kupci najviše traže
Otkrivamo najnovije projekte gradnje u Srbiji koji transformišu tržište nekretnina. Saznajte šta današnji kupci traže i kako se investitori prilagođavaju njihovim potrebama, sa posebnim fokusom na kvalitet, lokaciju i inovacije.
Šta novi kupac danas traži od nekretnine?
Danas, kupac zna šta želi i šta je spreman da plati. Današnji kupac traži pre svega dobar kvalitet gradnje, a zatim traži i dobar sadržaj. Dakle, nije dovoljno da imate samo parking, već i dodatne sadržaje poput bazena, teretane i sl, rekao je Predrag Petrović i istakao da investitori moraju sada da misle i na to.
U tom smislu, on je najavio koncept privatne kuhinje za buduće stanare.
"Lokacija, mislim da je to glavni benefit projekta "Hotela Jugoslavija" za buduće stanare", dodao je. Pored toga, podsetio je, gradi se i poslovna zgrada koja će imati helidrom, što ukazuje na to da cenu stanova u Beogradu dosta određuje lokacija.
"Možda će ljudi ići iz jedne kule u drugu na posao", to je ono što može biti svakodnevnica.
Pokušavamo da pomerimo prag i podignemo svest na širem tržištu, a kada je reč o tome šta je do investitora a šta do građana i okoline kada je reč o ekologiji, navodi Marko Pavlović.
"Ne postoji magični štapić ili softver koji će sve da nam reši. Mora da se podigne svest, ali i znanje svih nas i posebno na tržištu radne snage, kako bismo imali i veće standarde na ovom polju", rekao je Pavlović.
"Ušli smo u nove tehnologije, i možda treba da usporimo, odnosno odemo korak unazad, jer je opao kvalitet", rekao je Marko Pavlović.
Nekoliko izvođačkih kompanija tvrdi da koristi savremene tehnologije, kao što je BIM, ali postoji od projektovanja do realizacije projekta sve u 3D modelovanju i trudimo se da dodamo novu vrednost tržištu, odnosno standardizacije, kaže on.
Darija Marković Raščanin ukazuje da je danas prisutan i koncept "luksuznog stanovanja", odnosno koncept koji upućuje na "hotelski način života".
Dodala je da je rad stručnjaka u kompaniji doprineo da budu lideri na tržištu, pre svega kada je reč o primeni inovacija.
"Kupci su već obrnuli jedan krug, u smislu, nešto su već kupili. Rekao bih da moji sagovornici danas grade za višu klasu stanove, stanovi koji su preko 3.000 evra po kvadratu. Pitam se koji je target kupaca koji kupuje te stanove, odnosno da li je strani ili domaći, mlađi ili stariji, da li se menja struktura. Mislim da treba da se grade i stanovi za 2.500 evra i van Beograda", rekao je Milić Đoković ukazujući na strah da li će moći sve da se plati.
Nekretnine - naša "slamarica"
Govoreći o tome gde građani čuvaju naš novac, Milić Đoković ukazuje da smo mi tradicionalisti, i da su nam nekretnine sigurnost kada je reč o ulaganju, ali i štednji.
"Verujem da će biti dobra klima kada je reč o kamatama i kreditima sledeće godine. S te strane očekujem veći broj kreditnih kupaca", rekao je on i posavetovao da se ne čekaju idealni uslovi za kupovinu nekretnine, već treba kupovati kada god je moguće, a ne čuvati kod kuće novac.
Kada je pravi trenutak kupiti nekretnine?
"Naša prednost u odnosu na Zapad, samo 10 odsto ljudi bi moralo da proda, jer nismo na tržištu hipotekarno opterećeni", naveo je Milić Đoković.
Kada razmatrate kupovinu nekretnine, najbolje je da je kupite u ranoj fazi, kada je useljen stan, onda je već skup, rekao je Predrag
Prema njegovim rečima, cena može da se razlikuje do 15 odsto.
"Kupujte nekretninu kada god vam se stvore minimalni uslovi", naveo je on.
"Ne treba čekati priliku, treba stvarati", dodao je Milić.
Novi koncepti gradnje, poput uvođenja 3D
"Počeli smo da merimo vreme pre i posle korone, a projekti koji se trenutno grade su kapitalni i menjaju strukturu grada i strukturu stanovanja, kao i svest ljudi koja se kod nas teško menja", naveo je Milić Đoković.
Posebna je tema 3D modelovanje, odnosno postavljanje objekata u 3D. Možete da vidite sve od prve faze do završetka projekta, naveo je na početku panela Marko Pavlović.
Renoviranje je takođe tema panelista, a povela se polemika oko renoviranja "Hotela Jugoslavija"
"Jugoslavija će ostati simbol kakav je i bio"
"To je projekat koji će značiti i za Zemun, ali i sam Beograd. Govorimo o dve kule, jedna je stambena, druga poslovna", rekao je Predrag Petrović. Prema njegovim rečima, dizajn je dočarao ono što je nekada značio hotel za Beograd.
"Hotel Jugoslavija biće simbol i Beograda i Zemuna, ukratko", naveo je on.
Petrović je otkrio da će na tom mestu biti izgrađen i ritejl koji će promeniti izgled ovog mesta.
Darija Marković Raščani napominje da je kompanija u kojoj radi oduvek menjala tržište svojim projektima. Istakla je Sava centar kao primer projekta koji je vratio Beograd na kongresnu mapu Evrope.
Biznis.kurir.rs/Sasomange