Proizvođači robe široke potrošnje postavljaju previsoke cene na proizvode za ličnu negu, kao što su dezodoransi i brijači, što je novi nepoželjan trend u maloprodaji poznat kao "upflation".
Za razliku od šrinkflacije, gde kompanije smanjuju veličinu i količinu artikala u pakovanjima, a drže cene "apflacija“ opisuje se kao pojava u kojoj kupci preplaćuju cenu za svakodnevne proizvode koji se stavljaju na tržište za svrhe koje su van robe, poput namirnica, odnosno, koje su sekundarne.
Tako, kompanije sada prodaju ove proizvode u pakovanjima ili većim setovima i naglašavaju njihove posebne karakteristike, odnosno namene.
Na primer, brijač, koji je, kako se navodi, "posebno dizajniran da pomogne u zaštiti ženske bikini zone od iritacije" košta do 15 dolara za pakovanje od četiri brijača, dok deset dolara košta običan, tradicionalni brijač.
Matična kompanija brenda koja prodaje popularne proizvode, takođe naplaćuje 14 dolara po komadu za dezodorans "za celo telo", što je otprilike dvostruko više od cene običnog dezodoransa.
Kompanije plasiraju ove artikle na tržište u nadi da će nadoknaditi izgubljeni prihod jer su kupci – koji su siti porasta cena osnovnih sredstava – smanjili potrošnju za artikle kao što su žilet, šampon, deterdžent za veš i dezodoransi, prema Bloombergu.
Navodno, trgovci su prodali 20 odsto manje žileta prošle godine u odnosu na 2019. Tokom istog perioda, prodaja dezodoransa je pala za 6,5 odsto.
Takođe, još jedna popularna marka proizvoda prodaje komplementarne artikle kao što su „piling za dlačice i kožu“ i „2-u-1 gel za čišćenje i brijanje“ — naplaćuje se čak 13 dolara za tubu.
Prema najnovijem izveštaju o indeksu potrošačkih cena, cena proizvoda za ličnu negu je porasla za 1,3 odsto u maju na godišnjem nivou, ali je pala za 0,3 odsto u odnosu na april.
Sredstva za kosu, zube, brijanje i razni proizvodi za ličnu negu bili su 2,3 odsto skuplji u maju u odnosu na isti mesec prošle godine, ali 0,3 odsto jeftiniji u odnosu na april, prema Zavodu za statistiku rada.
Inflacija za proizvode za ličnu negu je porasla tokom poslednje dve godine. U 2022. godini cene su porasle za 6,08 odsto. Prošle godine su porasli za 7,58 odsto, pokazuju savezni podaci.
BiznisKurir/NYPost