Ovogodišnji regionalni konkurs NLB Grupe #OkvirPodrške bio je usmeren na inovativne kompanije, udruženja i organizacije, kao i njihove ideje koje unapređuju i obogaćuju naše društvo i rešavaju izazove kao što su prekomerna upotreba digitalnih tehnologija među mladima, vršnjačko nasilje, kršenje ljudskih prava, rodna ravnopravnost, siromaštvo, kao i izazovi uzrokovani demencijom i drugim bolestima.
Na šest tržišta na kojima posluje NLB Grupa, prijavilo se čak 300 kompanija sa svojim održivim idejama i rešenjima, a ukupno 55 održivih projekata, od kojih je čak deset iz Srbije, plasiralo se u regionalno finale.
Među prijavljenima koji su se predstavili široj publici je i organizacija Evo ruka iz koje su istakli da su veoma ponosni što su imali priliku da učestvuju na konkursu. Njihov projekat se bavi pružanjem različitih oblika podrške porodicama sa decom i mladima sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, a dodatno navode da im je drago što su uspeli da se plasiraju u finale.
Jedan od finalista konkursa je i novosadsko udruženje Vera, ljubav, nada, koje je predstavilo jedinstven projekat Približimo se jedni drugima. Cilj im je da podrže muzičko stvaralaštvo, edukaciju i muzikoterapiju osoba sa invaliditetom, i tako im obezbede veću vidiljivost i društvenu integraciju. Ova organizacija postoji već 14 godina, a njihov inkluzivni hor ISON je jedini ovog tipa u Evropi.
Najbolji projekat iz Srbije je aplikacija za podršku osobama sa invaliditetom koju je kreirala kompanija Inclusio, i tako osvojila drugo mesto na konkursu, uz nagradu od 30.000 evra. Pobednik konkursa je slovenačka kompanija Krožnik kojoj je pripalo 50.000 evra i čiji projekat povezuje potrošače sa restoranima, kafićima i pekarama, u cilju smanjenja količine generisanog otpada od hrane. Treće mesto i nagrada u iznosu od 20.000 evra pripali su crnogorskoj digitalnoj agenciji Alicorn, sa platformom Zuno Games koja kroz interaktivne igre motiviše i podstiče osnovce da uče kroz zabavu.
Konkurs #OkvirPodrške je pokrenut je pre četiri godine sa ciljem da podrži i popularizuje održive modele poslovanja, a u poslednje dve godine se proširuje i na projekte koji unapređuju zajednice i doprinose održivom regionalnom razvoju.
Promo