Rolls-Royce uveliko proširuje svoju fabriku u Chichesteru u Engleskoj. Podružnica BMW-a dodaje pet novih zgrada s planiranim početkom izgradnje sledeće godine.
Obično, kada proizvođač automobila proširi fabriku, to je iz jednog jednostavnog razloga: izgradnja više automobila. Ali, ovo je Rolls-Royce. Proizvodnja i prodaja više Rolls-Roycea potkopalo bi hvaljenu ekskluzivnost marke.
Dakle, ovo proširenje fabrike nije o proizvodnji više automobila, već proizvodnji skupljih automobila, što oduzima više vremena i zateva više prostora za radionice i skladištenje egzotičnih materijala.
Proširenje signalizira nešto o Rolls-Royceovoj ultra-bogatoj klijenteli. Iako mogu kupiti samo toliko automobila, sigurno mogu potrošiti više na svaki od njih.
Od 2020. prodaja Rolls-Roycea porasla je 17 odsto, dosegnuvši rekord od 6.032 automobila i SUV-a širom sveta prošle godine. Međutim, tokom tog istog vremena prosečni iznos novca koji su kupci platili za svoje automobile porastao je za 43 odsto, s 350.000 dolara u 2020. na 500.000 u proseku prošle godine.
Taj povećani prihod po vozilu, uglavnom, dolazi od složenijih i dugotrajnijih zahteva za prilagođavanje - "po narudžbi", kako to naziva Rolls-Royce. Svoje programe za luksuzno prilagođavanje čak naziva "Bespoke" i, za potpuno prilagođene modele, "Coachbuild".
- Ne raste nužno toliko u obimu. To očigledno nije naša fokusna tačka. Ali, jasno je da naše prilagođeno područje postaje sve važnije i relevantnije. I dramatično se širio u poslednjih nekoliko godina - rekao je Martin Fritsches, predsednik Rolls-Royce Motor Cars Americas.
Ovo će biti prvo veće proširenje fabrike otkako je izgrađena 2003. godine nakon BMW-ove kupovine marke 1998.
Pre toga, automobili Rolls-Royce proizvodili su se zajedno s Bentleyjem — Rolls-Royce je kupio Bentley 1931. u fabrici u Crewe, UK.
Bentley, koji je sada u vlasništvu Volkswagena, još uvek proizvodi automobile u Creweu, a ima i sopstveni program prilagođavanja. Prošle godine, gotovo tri četvrtine kupaca Bentleya zatražilo je prilagođene opcije izvan ionako podužeg popisa opcija marke, što je povećanje od 43 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Italijanski proizvođači superautomobila Lamborghini i Ferrari su, takođe, izvestili o povećanom interesu za programe prilagođavanja.
- Ograničeni smo u smislu veličine (tržišta) i u smislu segmenata. Dakle, moramo izvući maksimum iz svakog pojedinog automobila - rekao je izvršni direktor Lamborghinija Stephan Winkelmann u nedavnom intervjuu za CNN.
Povećanje ekstremnog prilagođavanja vozila rezultat je, velikim delom, povećanja nivoa izvanrednog bogatstva širom sveta. Jednostavno ima više ultrabogatih ljudi na svetu i oni imaju više novca da troše na stvari kao što su automobili s dijamantnom prašinom u boji ili opreme za piknik ugrađene u teretni prostor.
kurir.rs/seebiz.eu