cenite svoje vreme

EVO KAKO DA AVIO-PREVOZNIKA DRŽITE U ŠACI! Zbog jedne GREŠKE dužni su da vam plate i do 600 EVRA - Na ovo svaki putnik ima PRAVO!

Shutterstock

Svako ko se odluči da na neku svetsku destinaciju otputuje avionom mora da bude spreman da i ovaj način prevoza ima određene nedostatke, a jedna od njih je svakako kašnjenje letova. Ova mana karakteristična je naročito za niskobudžetne kompanije.

Na društvenoj mreži TikTok se pojavio snimak u kome je jedna korisnica ove platforme sa svojim pratiocima podelila iskustvo. Njen let je ozbiljno kasnio, pa je onima koji su se našli u sličnoj situaciji preporučila šta treba da rade.

Na početku je napomenula da svaki putnik ima pravo na novčanu naknadu ukoliko mu zakazani let kasni više od 3 sata, a da iznos zavisi od dužine leta:

  1. do 1.500 kilometara 250 evra po putniku;
  2. između 1.500 i 3.500 kilometara 400 evra po putniku;
  3. više od 3.500 kilometara 600 evra po putniku.
Foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Dodaje da je u tom slučaju potrebno za naknadu aplicirati preko sajta kompanije koja je vršila uslugu.

Ona je kao primer navela svoje iskustvo prilikom leta za Bazel, koji je kasnio oko 6 časova. Na sajtu kompanije podnela je obrazac za refundiranje troškova, ukupno 500 evra za dve karte, ali su je odbili.

Nakon toga je detaljno pročitala razloge odbijanja, koji nisu podrazumevali štrajk na aerodromu ili vremenske uslove, ali je rešila da preko jedne stranice koja se bavi ovakvom vrstom problema potraži pomoć.

Ipak, to nije bilo savršeno rešenje, jer ovakvi sajtovi imaju svoju tarifu usluga, prilikom koje joj je odmah odbijeno 35 procenata od 500 evra na koje je polagala pravo, avio-kompanija je takođe cifru umanjila za 50 evra te je nakon bankarskih troškova dobila iznos od 245 evra.