U pozadini sve češćih globalnih promena neprimetno se odigrala i tiha revolucija u našim domovima. Tokom i nakon COVID-19 pandemije, došlo je do porasta interesovanja za samostalne kućne projekte koji više ne pripadaju samo vikend hobistima i štedljivim vlasnicima kuća, već mnogo širem auditorijumu.
Promena je krenula kao popunjavanje vremena tokom karantina, ali je ubrzo prerasla u ponovno povezivanje sa životnim prostorom i preobražajem u multifunkcionalni prostor - rad, odmor i život spojeni u jedno. Ovaj trend se nastavio i nakon pandemije, podstaknut napretkom građevinskog sektora i porastom investicija u izgradnju i renoviranje stanova.
Samim tim ova promena je preoblikovala i način na koji maloprodajni sektor odgovara na novonastale potrebe potrošača. Globalna industrija "uradi sam" (DIY) koja nudi proizvode za unapređenje doma, procvetala je u dinamičnu tržišnu silu. U Srbiji, rast tržišta "uradi sam" proizvoda simbolizuje uspon Craftera, dinamičnog igrača koji nudi preko 50.000 proizvoda u prodavnici od 10.000 m2, zadovoljavajući sve, od manjih popravki u domu do velikih komercijalnih projekata.
Promena interesovanja za projekte koji se mogu samostalno izvesti prati transformaciju načina života. U našem brzom i užurbanom dnevnom rasporedu, jednostavnost i lakoća odabira i kupovine proizvoda postala je od presudne važnosti. Jedan od odgovora tržišta je integracija online prodavnica sa fizičkim prodavnicama, što je donelo efikasniju kupovinu i smanjilo dodatne troškove koji su tradicionalno povezani sa nabavkom "uradi sam" proizvoda. Vrlo često ovi proizvodi su gabaritni i nezahvalni za transport. Prateći ovaj trend, Crafter je pokrenuo e-shop sa preko 30.000 proizvoda dostupnih 24/7 svim kupcima na teritoriji Srbije, nudeći mogućnost preuzimanja porudžbine u radnji ili isporuke na kućnu adresu.
Novi trend DIY to DIFM
Zanimljivo je da se primećuje prelazak sa "uradi sam" na "uradi za mene" (DIFM) projekte, posebno među milenijalcima. Milenijalci predstavljaju značajan segment potrošača na našem tržištu. Najveći deo ove demografske grupe nema dovoljno znanja o osnovnim kućnim popravkama. Upravo to otvara put maloprodajnim lancima za povezivanje kroz plasiranje edukativnog sadržaja - takozvanih tutorijala na platformama poput YouTube-a i TikToka. Sadržaj koji generišu mladi korisnici, uključujući recenzije i raspakivanje proizvoda, postao je uticajan u oblikovanju njihovih odluka o kupovini, gradeći poverenje i lojalnost prema brendu.
Pored aktivnih online kanala komunikacije, Crafter se posebno zalaže za ličnu komunikaciju i odnose, pa tako redovno organizuje edukativne radionice na mestu prodaje, pomažući svima koji su zainteresovani za kućne projekte da steknu osnovne veštine ali i samopouzdanje u samom procesu rada, poput postavljanja laminata, krečenja ili zamene sifona time utelovljujući svoj moto "Hajde da radimo zajedno!". Ovaj pristup pozicionira Crafter ne samo kao prodavnicu, već kao centar za rastuću zajednicu entuzijasta "uradi sam" u Srbiji.
DIY industrija nalazi se na fascinantnoj raskrsnici, balansirajući između udobnosti online kupovine iz fotelje i još uvek neophodnog iskustva lične kupovine u prodavnici, prilikom odabira nekog alata ili mašine. Dok nastavlja da se prilagođava potrebama potrošača i tehnološkim inovacijama, jedno je sigurno: pokret "uradi sam" je više od pukog trenda; to je unapređenje naših ličnih veština i odnosa sa našim životnim prostorom.
Promo tekst