NEMAČKI TEHNOLOŠKI DIV PRITERAN UZA ZID: Kriza udara sa svih strana, skraćuju radnu nedelju na 35 sati, a onda sledi TALAS OTKAZA

Aleksandr Kondratov / Alamy / Alamy / Profimedia

Poznata nemačka kompanija Boš namerava da ukine veliki broj radnih mesta tokom sledeće godine.

Nemački mediji navode da bi samo u fabrikama u Fojerbahu i Šviberdingenu moglo da ostane bez posla 1.500 radnika.

Portparolka kompanije navodi da je rukovodstvo u bliskom kontaktu s predstavnicima radnika i da će radnička veća biti konsultovana pre donošenja odluka i da mogu da predlože alternativne pravce delovanja.

- Želimo da se fokusiramo na interno raspoređivanje zaposlenih u drugim područjima, ponudu kvalifikacijskih programa za područja rasta, ali i na propise o prevremenom penzionisanju ili sporazume o dobrovoljnom raskidu - rekla je portparolka kompanije.

Boš je letos isključio mogućnost otpuštanja 80.000 zaposlenih nemačkog odseka za mobilnost do 2027. godine i saopštio da otpuštanje radnika treba sprovesti na društveno odgovoran način.

Prelazak na elektromobilnost zahteva velika početna ulaganja i praćen je sve manjom potrebom za zapošljavanjem dok su globalna ekonomska kriza i stalna inflacija pogoršali situaciju.

Alexander Blinov / Alamy / Alamy / Profimedia 
foto: Alexander Blinov / Alamy / Alamy / Profimedia

Posebno je pogođen sektor pogona gde se sprovode istraživanja i razvoj dizel i benzinskih motora. Očekuje se da će radna mesta u tom sektoru, uključujući administraciju i prodaju, biti ukinuta do kraja 2025. godine.

To je povezano i sa evropskom zabranom motora s unutrašnjim sagorevanjme koja će se primenjivati od 2035. godine. Mnoge kompanije se već pripremaju za nova pravila, budući da će dizel i benzinski motori dugoročno biti izbačeni iz upotrebe, objašnjavaju stručnjaci.

ifeelstock / Alamy / Alamy / Profimedia 
foto: ifeelstock / Alamy / Alamy / Profimedia

Proizvođači automobila iz tog razloga jedva da žele da ulažu u razvoj ovih motora. Za dobavljače poput Boša to znači da u ovom području gotovo da nema narudžbi. Srednjoročno gledano to će imati veliki uticaj na automobilsku industriju.

- Nastavljamo korak po korak irazvijamo mere specifične za svaku fabriku - navela je portparolka kompanije.

Mediji navode i da bi ugovorena radna nedelja od 40 sati trebalo kolektivno da se smanji na 35 sati.

- Borimo se sa znatno većim izazovima nego što smo očekivali početkom godine - rekla je portparolka kompanije za nemačke medije.

Boš je inače jedna od vodećih svetskih kompanija u proizvodnji elektronike, kućnih aparata, bele tehnike, delova za automobile...

Osnovana je 1886. godine u Gerlingenu.

Nemački proizvođač obuće Dajhman, podsetimo, takođe zbog krize u poslovanju namerava da ugasi dva brenda i zatvori skoro 100 prodavnica u Nemačkoj i Austriji.

(Kurir.rs/Feniks magazin/Preneo Z.Ko)

Bonus video:

This browser does not support the video element.

02:51
"NISMO DALEKO OD SMANJENJA BROJA RADNIH SATI!" Stručnjaci: Tehnologija napreduje, možda se i kod nas UKINE RADNA NEDELJA Izvor: Kurir televizija