Kampanja Crvenog krsta „Život u tvojim rukama”

Prvi minuti spasavaju život

Promo

Pri­me­će­no je da tek 20 od­sto lju­di ima sme­los­ti da pri­đe oso­bi ko­ja je pa­la po­go­đe­na sr­ča­nim za­sto­jem i da za­po­č­ne me­re oživljavanja

U po­sled­njih ne­ko­li­ko go­di­na pri­me­će­no je da če­šće do­la­zi do na­glog sr­ča­nog za­sto­ja, sta­nja zbog ko­jeg je neo­p­hod­no hi­t­no rea­go­va­ti. Pri­tom čak se­dam od de­set sr­ča­nih za­sto­ja do­go­di se van bo­l­ni­ce. Hi­t­na po­moć ne mo­že da do­đe za kra­t­ko vre­me, a me­re neo­p­hod­ne po­mo­ći mo­ra­ju bi­ti za­po­če­te u okvi­ru tri do pet mi­nu­ta jer se na­kon to­ga znat­no sma­nju­je mo­gu­ć­nost opo­ra­v­ka. Uko­li­ko po­moć ni­je pru­že­na na vre­me, is­hod mo­že bi­ti ko­ban.

Za­to je Cr­ve­ni kr­st Sr­bi­je po­kre­nuo ka­m­pa­nju „Ži­vot u tvo­jim ru­ka­ma”. Mo­to ka­m­pa­nje je „Po­kre­nu­ti ne­kom sr­ce na­j­ple­me­ni­ti­ja je stvar ko­ju mo­že­mo da ura­di­mo za dru­go lju­d­sko bi­će. Sva­ko tre­ba da zna ka­ko”, a ide­ja ko­ja sto­ji u osno­vi ka­m­pa­nje je­ste da se obu­či što ve­ći broj sta­nov­ni­ka da pru­ži po­moć pri­li­kom ovog ži­vo­t­no ugro­ža­va­ju­ćeg in­ci­den­ta.

Foto: Promo
foto: Promo

Pri­me­će­no je da tek 20 od­sto lju­di ima sme­los­ti da pri­đe oso­bi ko­ja je pa­la po­go­đe­na sr­ča­nim za­sto­jem i da za­po­č­ne me­re oži­vlja­va­nja. Že­lja nam je da u bu­du­ć­nos­ti edu­ku­je­mo sta­nov­ni­štvo, ta­ko da ofo­r­mi­mo ba­zu od oko 600.000 lju­di ko­ji mo­gu da po­mo­g­nu i odr­ža­va­ju u ži­vo­tu kroz ma­sa­žu sr­ca oso­be sa sr­ča­nim za­sto­jem sve do do­la­ska eki­pa hi­t­ne me­di­cin­ske po­mo­ći, jer pr­vi mi­nu­ti spa­sa­va­ju ži­vot.

Obu­ka ko­ju spro­vo­di Cr­ve­ni kr­st Sr­bi­je po­dra­zu­me­va sa­vla­da­va­nje osnov­nih me­ra oži­vlja­va­nja i na­či­na ko­ri­šće­nja au­to­mat­skog spo­lja­šnjeg de­fi­bri­la­to­ra, apa­ra­ta na­me­nje­nog ne­me­di­cin­skom ka­dru, obi­č­nim gra­đa­ni­ma ka­da se na­đu u pri­li­ci da po­mo­g­nu oso­bi pod sr­ča­nim za­sto­jem i vra­te je u ži­vot. Ko­ri­šće­nje apa­ra­ta je jed­nos­tav­no za­to što sam apa­rat ana­li­zi­ra ri­tam ra­da sr­ca i upu­ću­je „spa­sio­ca” ka­ko da pos­tu­pi i da li je po­tre­b­no da pri­ti­sne spa­so­no­sno cr­ve­no du­g­me.

Foto: Promo
foto: Promo

Bu­du­ći da je na­gli sr­ča­ni za­stoj sve če­šći kod vr­hu­n­skih spo­r­ti­sta, ka­m­pa­nja je za­po­če­la ko­n­cen­tra­ci­jom na ovu spe­ci­fi­č­nu gru­pu. Pro­mo­te­ri su, sto­ga, na­ši na­j­po­zna­ti­ji spo­r­ti­sti Asmir Ko­la­ši­nac, Mi­loš Teo­do­sić, Zo­ra­na Aru­no­vić, Bo­ban Ma­r­ja­no­vić i dru­gi, ko­ji su po­zva­li gra­đa­ne da se uklju­če.

ČIN PLEMENITOSTI

Pr­va edu­ka­ci­ja spro­ve­de­na u Svilajncu

Zva­ni­č­no, ka­m­pa­nja je za­po­če­la 16. ok­to­bra 2021. go­di­ne, na Sve­t­ski dan oži­vlja­va­nja.

Pr­va edu­ka­ci­ja u Sr­bi­ji bi­la je u Svi­la­j­n­cu. Obu­ka je spro­ve­de­na u vi­še lo­kal­nih za­jed­ni­ca. Po­la­zni­ci su bi­li spo­r­t­ski ra­d­ni­ci. Ta­ko­đe, obu­ka je spro­vo­đe­na na jav­nim ča­so­vi­ma za sve zai­n­te­re­so­va­ne u vi­še gra­do­va u Sr­bi­ji.

Na­po­me­na na kra­ju i su­štin­ski ci­lj ka­m­pa­nje je da mo­že­mo spa­sti lju­d­ski ži­vot pra­vo­vre­me­nim rea­go­va­njem i zna­njem ste­če­nim na obu­ci.

Promo