Prvi minuti spasavaju život
Primećeno je da tek 20 odsto ljudi ima smelosti da priđe osobi koja je pala pogođena srčanim zastojem i da započne mere oživljavanja
U poslednjih nekoliko godina primećeno je da češće dolazi do naglog srčanog zastoja, stanja zbog kojeg je neophodno hitno reagovati. Pritom čak sedam od deset srčanih zastoja dogodi se van bolnice. Hitna pomoć ne može da dođe za kratko vreme, a mere neophodne pomoći moraju biti započete u okviru tri do pet minuta jer se nakon toga znatno smanjuje mogućnost oporavka. Ukoliko pomoć nije pružena na vreme, ishod može biti koban.
Zato je Crveni krst Srbije pokrenuo kampanju „Život u tvojim rukama”. Moto kampanje je „Pokrenuti nekom srce najplemenitija je stvar koju možemo da uradimo za drugo ljudsko biće. Svako treba da zna kako”, a ideja koja stoji u osnovi kampanje jeste da se obuči što veći broj stanovnika da pruži pomoć prilikom ovog životno ugrožavajućeg incidenta.
Primećeno je da tek 20 odsto ljudi ima smelosti da priđe osobi koja je pala pogođena srčanim zastojem i da započne mere oživljavanja. Želja nam je da u budućnosti edukujemo stanovništvo, tako da oformimo bazu od oko 600.000 ljudi koji mogu da pomognu i održavaju u životu kroz masažu srca osobe sa srčanim zastojem sve do dolaska ekipa hitne medicinske pomoći, jer prvi minuti spasavaju život.
Obuka koju sprovodi Crveni krst Srbije podrazumeva savladavanje osnovnih mera oživljavanja i načina korišćenja automatskog spoljašnjeg defibrilatora, aparata namenjenog nemedicinskom kadru, običnim građanima kada se nađu u prilici da pomognu osobi pod srčanim zastojem i vrate je u život. Korišćenje aparata je jednostavno zato što sam aparat analizira ritam rada srca i upućuje „spasioca” kako da postupi i da li je potrebno da pritisne spasonosno crveno dugme.
Budući da je nagli srčani zastoj sve češći kod vrhunskih sportista, kampanja je započela koncentracijom na ovu specifičnu grupu. Promoteri su, stoga, naši najpoznatiji sportisti Asmir Kolašinac, Miloš Teodosić, Zorana Arunović, Boban Marjanović i drugi, koji su pozvali građane da se uključe.
Promo