PLATIŠ ČETIRI, A DOBIJEŠ TRI: Trgovačka matematika - jedna kesica 40 dinara, a tri upakovane 154, ko ne računa začas ga prevare

Shutterstock, Ilustracija

Tri kesice upakovanog pudinga za 154 dinara, a isti proizvod pojedinačno košta 40 dinara ili tri za 120! Ovakva trgovačka matematika izazvala je lavinu komentara na društvenim mrežama.

- Ovi su profi upakovani, one je neko pipao rukama - objasnio je jedan pratilac.

Drugi je poručio da potrošači mogu da kupe četiri pojedinačna pakovanja za isti novac i da misle da su zeznuli prodavca. Marko S. je zabrinuto prokomentarisao da najobičniji puding košta i do 70 dinara, te da nije normalno da skrob sa dodacima ima cenu kao jedan hleb.

Nedavno je sličan primer privukao pažnju javnosti. Potrošačima je za vezanu kupovinu mleka od jednog litra i pakovanja plazme ponuđena cena od 399 dinara, dok bi ukoliko odvojeno kupe ove artikle prošli za 50 dinara jeftinije. Platili bi 349 dinara.

Sve je češća ovakva praksa trgovaca, a gotovo je postalo pravilo da je manje pakovanje istog proizvoda jeftinije nego veće. Često se dešava da se, na primer, više isplati kupiti dve kese od 100 grama kafe, nego jednu od 200. Poslednjih dana su potrošači primetili pirinač jednog proizvođača, čije pakovanje od 450 grama košta 90 dinara, dok se 900 grama prodaje za 190 dinara.

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije ističu da sve to spada u marketinški trik, ali da nije prekršaj, jer zakon ne prepoznaje obavezu da veće pakovanje bude jeftinije od manjeg, ili da više proizvoda koji se vezano kupuju manje koštaju nego da se pazare pojedinačno.

- Svedoci smo da većina trgovaca koristi te marketinške trikove - ističe Marko Dragić iz NOPS. - Potrošači se ponašaju po navici, jer su u prošlosti bile zastupljene drugačije poslovne politike, kada su veće količine nekog proizvoda imale niže cene. Zato kada vide neku takvu ponudu, kupuju po automatizmu očekujući da je povoljnija.

Savet potrošačima je, kako dodaje, da prvo provere da li su artikli ponuđeni za vezanu kupovinu na akciji, i da preračunaju da li je jeftinije pazariti odvojeno te proizvode, kao i da upoređuju cene većih i manjih pakovanja.

kurir.rs/ Novosti