Skoro svaki četvrti vozač u Nemačkoj varao je pri prodaji polovnog automobila kako bi ga prodao za više para.
Poznavaoci prilika kažu da ni u našoj zemlji nije mnogo bolja situacija. Iako kupovina polovnjaka često ume da bude lutrija, postoje načini kako da naš ulov bude što bolji.
Dok je jednima cilj da za male pare kupe što bolji auto, drugima je cilj da ga za što veće prodaju. Zbog toga vaše iskustvo zavisi od toga da li ste prodavac ili kupac.
- Dešavalo se da sam uzeo auto, po mojoj proceni, motor mu je zakazao. I šta onda? Ništa, otpad. Evo kupio sam sad, supruga Fiat Stilo 2003. Evo služi već deset godina. Nisam baš bio preterano zadovoljan, ali našao sam nešto povoljno i onda mi je to bilo ključno - kažu anketirani građani.
Zbog velikog izbora, čini se da je teže izabrati pravi auto nego sakupiti novac. Delom zbog toga što na autoplacevima često ne dozvoljavaju da previše gledate, a delom zato što ni sami ne znate u šta da gledate.
- Možda najveća greška jeste da se automobil, da se auto, ako niste dovoljno stručni, onda je greška ako ne dovedete majstora na to mesto, mada on ne može mnogo da vidi, onda da odvedete na detaljnu proveru kod majstora od poverenja - kaže Nemanja Lazarević, kreator sadržaja na "Autoanalizi".
Da su prevareni, smatra čak 40% kupaca polovnjaka. Potražnja za njima raste.
- I dalje se najviše traže polovna vozila gradske klase u koja spadaju vozila, A i B segmenta, eventualno i C segmenta, cenovnog ranga 8-12.000 evra. Ali ono što je primetno na sajtu sasomange.rs jeste potražnja za novim vozilima - kaže Saša Mitrović sa sajta sasomange.rs.
Od svih prodatih automobila u Srbiji, čak 80% stariji su od deset godina. Većina polovnjaka prodatih prošle godine stariji su od deset godina, a najviše je onih punoletnih.
Kurir.rs/Valentina Danilović