Srbija može da se pohvali sa 4.709 seoskih naselja, čak 1.200 je u fazi nestajanja, a u više od 1.000 živi manje od 100 stanovnika.
Seoski turizam je retko jedini posao u nekom domaćinstvu, ali je zato dodatni izvor prihoda pored bavljenja poljoprivrednim radovima odlična mogućnost za zaradu. Da biste se bavili ovim poslom neophodno je da najpre registrujete svoje poljoprivredno gazdinstvo, a Kurir donosi 10 nekoliko praktičnih saveta neophodnih za prve korake ka uspehu u ovom poslu.
1. Kuće od prirodnih materijala
Zadržavanje karakteristika sela je ključ za uspeh u seoskom turizmu, pa tako treba obnavljati stare građevine i praviti nove od prirodnih materijala. Svako podneblje u Srbiji ima nešto autentično. Ne treba graditi dvospratnice, već autentične srpske kuće i pritom koristiti prirodne materijale, drvo, kamen... sa baštama, tremoviva ispod kojih je jako lepo sedeti tokom leta, verande...
1. Organska poljoprivredna proizvodnja
Najvažniji deo za svakog turistu jeste gastronomija. Za selo mora biti vezana zdrava hrana, zdrava proizvodnja, a sve popularnija postaje organska poljoprivredna proizvodnja. Velika šansa za ljude koji žive na selu jeste upravo to što među građanima i u inostranstvu i u Srbiji ima sve više vegana, vegetarijanaca itd. Seoski domaćini ne moraju da idu na pijacu kako bi prodali svoje proizvode.
3. Uključivanje gostiju u radove na selu
Aktivni odmor zavisi od turista, neke su zainteresovane za lekovito bilje, druge za pešačenje, treći za jahanje. Oni koji dođu na selo očekuju da učestvuju na poljoprivrednim radovima kao što je, recimo, pripremanje zimnice.
4. Prodajte svoje proizvode na licu mesta
Seoski domaćini ne moraju da idu na pijacu kako bi prodali svoje proizvode, zakupljivali tezge, plaćali gorivo ili kartu do grada, prenosili svu tu robu. Daleko lakše i isplativije je proizvesti i prodati na licu mesta, dok je gost tu.
5. Državna i pomoć lokalne samouprave
Osim motivacije i entuzijazma za bavljenje seoskim turizmom, trebalo bi iskoristiti i sve subvencije koje stižu iz lokalne samouprave i državene kase
6. Budite drugačiji od konkurencije
Neophodno je širiti turističku ponudu jer tako postajete konkurentni. Konkurencija je takva da stalno morate da osmislite nešto novo kako biste ostali na tržištu.
7. Obavezan je marketing
Dobar marketing je obavezan ukoliko želite da dovedete platežne goste, a jedan od njegovih vidova jeste i putem društvenih mreža, ali je kreiranje sajta znak ozbiljnosti domaćinstva, posebno kod gostiju koji su nove generacije.
8. Zaboravite na proizvode iz prodavnice
Gosti ne žele da im poslužite ono što mogu da kupe u supermarketu. Ponudite im domaće sokove, sveže mleko od vaše krave, domaću pršutu. Sve treba da stigne iz bašte, iz dvorišta, a ne iz prodavnice.
9. Ne budite zauzeti drugim stvarima
Mora da postoji kontinuitet bavljenja ovim poslom i ne možete otkazivati smeštaj zainteresovanim gostima zbog zauzetosti tokom sezone.
10. Prijavljujte svoje goste zbog podsticajnih sredstava
Vrlo je važno da prijavite sve svoje goste, jer, seoskim domaćinima država vraća najmanje polovinu uloženog novca. Što se tiče statistike, na teritoriji Srbije je 2018. godine bilo nešto više od 15.000 noćenja u seoskom turizmu i negde oko 5.600 dolazaka. Najveće interesovanje je vladalo za seoska turistička domaćinstva sa tri zvezdice. Oni imaju tri puta vise dolazaka i noćenja iz zemlje i inostranstva.
kurir.rs