Gotovo da danas nema radnje koja ne nudi onlajn prodaju, a mnoge žive samo od toga. Iako nam se činilo da je tokom pandemije ovaj način šopinga usavršen, čini se da srpska internet prodaja i dalje nije preležala sve "dečje bolesti".
Brzina, tačnost, briga o kupcu trebalo bi da su osnove na kojima se zasniva svaka prodaja, jer će nezadovoljan kupac lako da se okrene konkurenciji. Ipak, stvari ne stoje baš tako. Evo pet situacija u kojima kupci najčećše doživljavaju neprilike:
Kuriri na koje ne može da se računa
- Hranim bebu. Taman je zaspala. Zvoni telefon, znam da je kurir, ali ako se javim probudiću je. Odlučujem da se ne javim iste sekunde i spuštam je u krevetac. Uzimam telefon i izlazim iz sobe, nije prošlo više od 60-ak sekundi, u tom trenutku mi stiže vajber poruka od kurirske službe da je dostava pokušana, ali nisam bila na adresi. Nema drugog poziva, nema zvrckanja na interfon, nema kucanja na vrata - objašnjava Gorica A, sagovornica Telegrafa.
Ovo nije jedina situacija ovog tipa. Samo kod nekih kurirskih službi dobijete ujutro poruku da možete da očekujete pošiljku u toku dana sa brojem telefona na koji možete da dobijete informacije.
Drugi se jave kad prolaze brzinom munje ispred vaše zgrade, a ako se ne javite na telefon neće se ni potruditi da uspore. Ako ih pozovete nakon pet minuta reći će da su već otišli i da će "pokušati" dostavu sutradan, iako nema objašnjenja zašto je nisu uspeli i danas.
Loš korisnički servis
- Poručio sam preko interneta kremu za kožu. Da bih to uradio morao sam da se registrujem, pa mi je nakon porudžbine uredno stigla potvrda sa cenom na mejl, ali krema nije stigla nikada. Na telefone se niko nije javljao, a na mejl nikada niko nije odgovorio - objašnjava Dragan M, sagovornik Telegraf Biznisa.
Ako su se već neke prodavnice opredelile za onlajn kupovinu, onda bi trebalo da imaju i zaposlene ljude koji će u svakom trenutku moći da pomognu kupcima.
Ne proveravaju šta šalju
- Poručila sam tepih za dečju sobu, šaren, veseo. Prvi pogled na mekani smotuljak koji je stigao umotan u foliju otkrio je nekoliko tamnih fleka, ali ne kao da je nešto prljavo i može da se opere, nego fleke od loše odrađene štampe na samom tepihu - priča Rajka S.
Osnovna je stvar da trgovci u promet stavljaju ispravne proizvode, a ako trguju na daljinu, onda pred slanje moraju da provere ispravnost onoga što šalju i da reaguju unapred ukoliko primete neki nedostatak.
Slanje oštećenih proizvoda ne bi smelo da se desi, a i ako se desi, trebalo bi da usledi ozbiljno izvinjenje kupcu, ne samo zbog stanja u kom se nalazi proizvod, nego i zbog izgubljenog vremena.
Neažurirani sajtovi
- Kupila sam poklon mami za rođendan i platila ga odmah karticom. Dva dana kasnije zvali su me da mi kažu da tog artikla nema na stanju i da je bio vikend, pa nisu ažurirali sajt. Kao da to nije dovoljno, nakon toga sam danima čekala povraćaj novca na račun - priča Jadranka B.
U prodaji putem interneta vikend ne postoji, a portali koji nude plaćanje karticama moraju da budu sigurni u svakom trenutku da stvari koje reklamiraju stvarno i imaju na stanju, inače im ova mogućnost pravi više problema nego koriti.
Čekanje na povraćaj novca
- Preko sajta jedne poznate prodavnice dečjih igračaka naručio sam automobilsku stazu za dete, za rođendan, jer su samo oni imali tu sa obručem, a svi drugi samo sa brojačem. Nekoliko dana kasnije, na adresu mi stiže staza sa brojačem. Usledilo je mesec dana pakla. Tokom skoro svakodnevnih prepiski sa zaposlenima prvo smo čekali tri dana da dođe kurir da odnese pogrešnu igračku. Onda smo danima čekali potvrdu iz magacina da je stigla i da je čitava, neotvorena. Onda smo dve nedelje čekali da storniraju kupovinu i da nam vrate novac. U međuvremenu smo ponudili da dođemo i da lično ubrzamo stvari, ali je, kažu, praksa jasna "kupljeno onlajn, može samo da se menja onlajn" - kaže sagovornik Žarko D.
Procedure za povraćaj robe i za povraćaj novca morale bi da budu mnogo kraće i da traju onoliko koliko je vremena bilo potrebno da se proizvod naruči i plati. Čekati danima na zamenu ili na povraćaj novca je, u najmanju ruku, bezobzirno.
(Kurir.rs/Telegraf biznis)