BEOGRAD - Najskupljeg četvorotočkaša izloženog na juče otvorenom 55. Međunarodnom sajmu automobila kaparisao je sin srpskog tajkuna.
On je navodno kaparisao "maserati MC 20", saznaje Informer.
- Automobil od skoro 300.000 evra kaparisao je mladić čiji je otac jedan od najbogatijih ljudi u Srbiji, i to uoči otvaranja Sajma, a očekuje se da će ubrzo biti završena kupoprodaja - kaže dobro obavešteni izvor Informera.
Pored pomenutog, i ostali luksuzni automobili već su dobili svoje kupce i pre zvaničnog otvaranja 55. Međunarodnog salona automobila. Tako je "Mercedes" prodao sve izložene modele čije se cene kreću od 91.000 evra, koliko košta "GLC 220 d 4M", do 262.366 evra, koliko je iskeširano za "majbah S580 4 M". Prodat je i BMW X 560i po ceni od 166.114 evra.
Jedini među luksuznim modelima za koji još nije stigla ponuda je "porše GT 3 RS", čija je cena 260.500 evra, kao i za "audi RS Q8", koji košta 173.936 evra.
Nema popusta
U ponudi ovogodišnjeg sajma su i automobili srednje i niže klase, pristupačniji mnogo većem broju kupaca. Veliko interesovanje vlada za "škodu superb lend K", koja se prodaje po ceni od 52.328 evra, kao i novi "golf stajl 2.0 TDI", za koji treba izdvojiti 30.122 evra. "Hjundai tuson hibrid" u kombinovanoj verziji (baterija plus benzinski motor) košta 37.490 evra.
Inače, ovaj model je interesantan jer troši struju ako se vozi 60 kilometara na sat, a kada se pređe ova brzina, ide na benzin. Za novu "hondu sivik e" treba izdvojiti 41.490 evra, dok "pežo 408 hibrid" košta 61.750 evra.
Titulu Automobil godine u Srbiji 2023. u izboru Asocijacije automobilskih novinara Srbije (AANS) ove godine ponela su dva automobila, i to "pežo 408" i "opel moka". Ova dva modela imaju hibridnu verziju, koja je trend u celoj Evropi. Inače, "pežo" planira da do 2028. godine sva vozila zameni hibridnim, a "opel" dve godine kasnije. Evropljani su takođe prošle godine najviše vozili "pežo 208", koji je bio i najprodavaniji auto u Evropi.
Među najjeftinijim modelima su "opel korsa", čija je cena 17.290 evra, i "dačija sandero", za koju treba izdvojiti 17.500 evra.
Da automobilskoj industriji ne cvetaju ruže, svedoči to što je ovogodišnji Sajam automobila znatno skromniji od prethodnih, kao i to što distributeri ne nude nikakve popuste kupcima. Zašto nema tradicionalnih značajnih olakšica pri kupovini, objasnio je Zoran Lupšić, koordinator Beogradskog sajma.
- Nema velikih lagera za brzu isporuku vozila, nema popusta jer uslovi na tržištu, odnos ponude i tražnje diktiraju takvu cenovnu politiku.
Utoliko je značajnije to što smo uspeli da organizujemo ovaj sajam uz prisustvo praktično svih vodećih svetskih brendova, ukupno 33 - rekao je Lupšić i dodao da su kod srpskih izlagača, pre svega uvoznika, smanjeni budžeti za sve marketinške aktivnosti, a samim tim, i za sajamski nastup.
- Zato smo se dogovorili da se ovogodišnji sajam organizuje po jedinstvenoj scenografiji sa unificiranim štandovima u režiji Beogradskog sajma, uz, naravno, male korporativne elemente i dodatke koji će predstaviti taj korporativni identitet. Ove godine je osnovno što će korporativni identitet predstaviti izloženi modeli.
Aleksandra Đurđević, predsednica Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, naglasila je izuzetnu složenost svih procesa koji prate auto i moto industriju, od proizvodnih do tržišnih.
- Zbog toga svi učesnici na globalnom nivou na svojoj koži osećaju sve probleme. Zato je organizacija ovakvog sajma u postojećim okolnostima bila veliki izazov, sa kojim su uvoznici jednoglasno odlučili da se suoče - kaže ona.
Petar Živković sa sajta "Auto Srbija" podseća da su automobili poskupeli, ali da to ne smeta onima sa dubljim džepom.
- Vidi se ko ima para. Oni izaberu model i iskeširaju. Građani sa plićim džepom, naravno, uzimaju jeftinije modele i uglavnom na kredite. Takođe, treba znati da se isporuka mnogih automobila čeka i do godinu dana - rekao je Živković.
On ističe da je i dalje fokus na hibridnim vozilima.
- To je budućnost u auto-industriji. Vidite da ova vozila "izbacuju" i "Mercedes", BMW, "Audi"... Ona jesu skuplja od dizelaša i benzinaca, ali će za koju godinu biti dominantna na tržištu. Naša država se već za to priprema, pa daje subvencije za kupovinu hibrida kako bismo se i mi uključili u ovaj trend - ističe Živković.
Kurir.rs/Informer