"OVO SU NOĆNE CENE, NE IZDAJEMO RAČUN" Srbi besni na ugostitelje, uporno krše zakon! Ovako POTKRADAJU

Shutterstock

Goste ugostiteljskih objekata širom Srbije razbesnele su nove, kako ih vlasnici nazivaju, "noćne cene" u lokalima.

Međutim, iako je većina građana spremna da plati koji dinar više za dobar provod, dodatno nezadovoljstvo stvara im činjenica da u mnogim lokalima nakon 9 sati uveče na stolu ne mogu da pronađu meni ili cenovnik, već konobari "naslepo" naplaćuju i to bez fiskalnog računa.

Kako navode stanovnici Novog Sada, ovakva situacija je učestala u lokalima širom poznate ulice za izlaske, Laze Telečkog, gde ugostiteljskih objekata ima na pretek, a jedna Novosađanka opisala je za Telegraf Biznis šok koji je doživela prethodnog vikenda.

Novosađanka objašnjava da je u lokal ušla oko 20 časova, poručila koktel za koji je dobila račun, međutim samo sat vremena kasnije za isto piće fiskalni račun nije izdat, a cena se vidno razlikovala.

- Prvo sam sa društvom naručila jednu turu, oko 9 sati konobarica je sama prišla i pitala da li može da naplati. Izdala je račun i mi smo odlučili da ostanemo još u lokalu. Nakon druge ture pića ponovo je prišla i primetili smo da je ovoga puta cena bila za 150 dinara veća.

Međutim, fiskalni račun nismo dobili. Počela sam da se premišljam i računam prema cenovniku koji je stajao na stolu i sačekala da naručimo novu turu kako bih videla šta je u pitanju - navodi sagovornica.

Dodaje da je i sledeća tura pića bila skuplja od prve iako su svi naručili isto što i prvi put, kada je račun izdat.

- Na trećoj turi odlučila sam da pitam šta je u pitanju, na šta mi je konobarica rekla da su na snagu stupile "noćne cene" i odnela postojeći cenovnik sa stola, ponovo ne izdajući račun. Meni ovo deluje kao klasično potkradanje, a primetila sam da je isnpekcija mnoge lokale zatvarala zbog istog problema - priča ona.

Drugi napominje da je isto iskustvo imao u noćnom klubu u blizini gde mu takođe nije izdat račun, a kada je sam pokušao da obračuna koliko novca je zapravo potrošio to veče, cifra je bila drastično veća nego od onog što je u cenovniku i navedeno.

- Pitao sam se kako je to moguće, pa sam otišao do konobara i tražio račun, ali mi je objasnio da ne izdaju fiskalne račune i da spisak naručenih pića mogu da pogledam na njegovom tabletu. Na brzinu mi je objasnio kako je cifra tačna, čitajući mi cene sa aparata. Nažalost, nisam uspeo ni da isčitam sve iz njegove ruke, pa sam odustao od dalje rasprave - navodi sagovornik.

Sakrivanjem cenovnika se ugostitelji oglušuju o Zakon

Međutim, ovakvim ponašanjem prema rečima pravnog savetnika pri NOPS, Marka Dragića, ugostitelji direktno krše Član 10 Zakona koji se odnosi na ugostiteljske i smeštajne kapacitete, gde se jasno ukazuje da je potrošaču potrebno predočiti cenovnik, odnosno, vlasnik objekta je dužan da preda cenovnik pre prijema porudžbine.

Njegova osnovna namena je brže rešavanje potrošačkih sporova, efikasnija zaštita prava potrošača, ali i korist za trgovce. Sadrži i nekoliko važnih izmena koje se tiču rada ugostitelja i cenovnika u samim kafićima i restoranima. Međutim, pojedini ga se i dalje ne pridržavaju.

Kako stoji u Zakonu, trgovac je dužan da u ugostiteljskom objektu za pružanje usluga ishrane i pića na stolovima istakne ili preda cenovnik svakom potrošaču pre prijema porudžbine, na zahtev potrošača i prilikom plaćanja.

Trgovac je dužan i da cenovnik hrane i pića istakne i na ulazu u ugostiteljski objekat.

(Kurir.rs/Telegraf Biznis)