Velika jesenja sniženja odeće su u toku, pa pojedini trgovci koriste priliku da prevare potrošače. Jedan od načina je davanje lažnih akcija, što je kažnjivo zakonom
U toku su jesenja sniženja, a pojedini prodavci koriste priliku da prevare kupce da bi zgrnuli što veći profit! To sve češće rade davanjem lažnih akcija.
Naime, jedna sugrađanka dosetila se da odlepljuje prelepljene cene za "komplet helanke i trenerku" u prodavnici poznatog modnog brenda i tako je došla do šokantnog saznanja. Odlepila je tri nalepnice sa cenama.
Na onoj koja je bila prva nalepljena videla se cena od 1.299 dinara. Preko nje je potom za isti artikl zalepljena cena od 1.699 dinara. A preko te cene potom je prelepljena crvena cenu koja označava akciju, a ona je bila ista kao ona prvobitna - 1.299 dinara!
Dakle, proizvod je imao jednu cenu, prelepljena je cena koja je veća od te, a zatim vraćena na onu prvobitnu i predstavljena kao sniženje.
Trgovac je tako obmanuo potrošača, koji nije svestan šta ga je zadesilo.
Mladen Alfirović iz pravnog tima Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) za Kurir kaže da bi u ovakvim slučajevima mogla da reaguje tržišna inspekcija, a ovakvo ponašanje vezuje se za Zakon o trgovini, i to član koji reguliše prodajne podsticaje, odnosno prodaju sa sniženom cenom.
- Zakon kaže da je zabranjeno oglašavanje prodajnih podsticaja kojim se oglašava navodna rasprodaja ili prividno sniženje cene robe ili usluga, obim sniženja ili slično, ako je ranija cena neistinito prikazana ili je roba/usluga bila ponuđena po ranijoj ceni u zanemarljivo kratkom periodu. Dakle, ako je cena prvo povećana pa snižena, to bi morala da ispita tržišna inspekcija. Oni treba da utvrde da li je stara cena bila na snazi jedan-dva dana, pa je korigovana, ili koliko je već ona trajala. Nije prvi put da dobijemo ovakvu žalbu potrošača. Ljudi sada odlepljuju cene da bi se uverili koja je bila stara - kaže Alfirović i dodaje da bi ovaj trgovac, ako se ustanovi da je u pitanju namerna obmana, mogao da bude kažnjen novčanom kaznom od 500.000 do dva miliona dinara.
Svaki kupac koji pazari odeću tokom jesenjih sniženja, ali i narednih, treba da otvori četvore oči. Jer ovo nije jedini način na koji nas trgovci varaju. Prodavci nekad umeju da prevare, a da to deluje kao tehnički propust.
Na artiklu tako bude jedna cena, a preko nje se prelepi nova.
Ko se doseti da odlepi novu sa stare cene, primetiće da su one - iste.
Pa kome prođe - prošlo je. Takođe, dešava se i da se oglasi najviši procenat sniženja, a da u maloprodajnom objektu bude veoma mali broj tako sniženih artikala. Ono što takođe rade jeste da cena bude snižena samo kratak period, pa kada dođete u nabavku, sniženja više nema.
Suzana Trajković
Bonus video: