STRANI MEDIJI POHVALNO O SRPSKOJ KOMPANIJI: Telekom ubrzava digitalnu transformaciju u Srbiji

Marina Lopičić

Strani mediji preneli su danas vest da Telekom Srbije, koji se označava kao lider u telekomunikacijama u regionu Zapadnog Balkana, najavio napore da ubrza digitalnu transformaciju srpske privrede i društva u skaldu sa nacionalnim prioritetima digitalizacije zacrtanim u Digitalnoj agendi Srbije.

Kako strani mediji saopštavaju, u 2022. Telekom će svoj fokus usmeriti na uvođenje 5G mreže. Takođe, kako je saopšteno, nastavlja se ulaganje 25 miliona evra za start-ap preduzeća u više sektora, uz unapređenje saradnje sa Vodafonom, koji pokriva Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu, kako bi obezbedio pristup svim važnim resursima u sferi digitalne transformacije.

Uvođenje 5G spektra se očekuje sredinom 2022. godine, nakon čega će do kraja godine uslediti implementacija 5G mreže u Telekomu Srbija.

Evropska investiciona banka (EIB) 15. decembra prošle 2021. objavila je da će Telekomu Srbija pozajmiti 70 miliona evra za pokretanje 5G telekomunikacione mreže i proširenje postojeće 4G mreže širom Republike Srbije.

To znači da je Evropska investiciona banka prepoznala Telekom Srbiju kao ključnog tržišnog lidera u regionu.

Foto Printscreen 
foto: Foto Printscreen

Kako je navedeno, kredit Evropske investicione banke će omogućiti da 60 odsto stanovnika Srbije dobije pristup najnovijoj 5G mreži i proširi uslove 4G mreže na skoro sve delove Srbije.

Početkom prošle godine, Telekom Srbija je osnovao svoj prvi korporativni fond rizičnog kapitala za start-ap ideje, sa ciljem da investira 25 miliona evra u narednih pet godina, što znači da će Telekom Srbija ulagati pet miliona evra godišnje u start-ap kompanije u Srbiji i regionu. Telekom Srbija će 2022. godine, preko svog CVC fonda, nastaviti da investira u više oblasti poslovanja kao što su AI, Big Data, FinTech, e-trgovina, IoT, mediji i telekomunikacije, AdTech, B2B/B2C, SaaS, blockchain itd, navode svetski mediji

Saradnja kompanije sa Vodafonom, koja pokriva Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu, omogućiće preduzeću da u narednoj godini poveća efikasnost poslovanja, optimizuje troškove i poboljša korisničko iskustvo. Kako je to navedeno sve su to ključni strateški prioriteti Telekoma Srbija.

Foto Printscreen 
foto: Foto Printscreen

Vladimir Lučić, generalni direktor Telekoma Srbija, rekao je povodom ovog uspeha sledeće:

„Digitalne mogućnosti vidimo kao veliki deo održivije budućnosti srpske privrede i društva. To će nam omogućiti da povećamo efikasnost našeg poslovanja, optimizujemo troškove. i poboljšamo iskustvo korisnika, što su naši ključni strateški prioriteti. Uveren sam da ulaganje u digitalnu tehnologiju i inovacije može doneti opipljive rezultate i napraviti pozitivne korake ka zelenijem i boljem sutra za naše klijente, investitore i partnere."

Kurir.rs