ZANATLIJE I MAJSTORI SVE VIŠE PLAĆENI: Ovo zanimanje je sve traženije u Srbiji i može vam doneti dobru zaradu!

Profimedia

Potražnja za određenom grupom visokokvalifikovanih radnika je velika širom sveta, premda se kod nas mnogi ljudi sa fakultetskom diplomom "muče" da nađu posao.

S druge strane, zanatlije i majstori prolaze odlično i ovde i "preko". Sve bolje su plaćeni, jer su deficitirani. Dosta njih je otišlo putem zapadnih zemalja, gde takođe mogu dobro da zarade.

Međutim, oni koji su "spretni s rukama" i znaju da rade po nekoliko zanatskih poslova, ne bave se time samo kao individualci, već ih neretko angažuju i poznate, velike firme - mahom strane.

U Srbiji se, tako, sve češće traže montažeri.

Pažnju je privukao oglas u kojem traže radnika za montiranje kuhinja i nameštaja, pri čemu se nudi "atraktivna zarada, obezbeđen prevoz do posla, subvencionisani topli obrok (mesni ili vegetarijanski), zatim besplatna konzumacija pića (sokovi, kafe) i voća".

Profimedia 
foto: Profimedia

Atipični benefiti su novi "mamac" za kadrove

Takođe, zaposleni od kompanije može da očekuje privatno zdravstveno osiguranje, vredno 2.000 evra na godišnjem planu. Uz to, primetno je da se i u Srbiji širi trend "sa zapada", kada je reč o brizi o mentalnom zdravlju radnika i, uopšte, o njegovom blagostanju.

Tako se među uslovima rada sve češće pominje "dodatna pomoć stručnjaka" za radnika, ako mu treba savet za rešavanje nekog problema, ili vezano za pravna pitanja/finansije.

Iako su radnici u prvi mah navikli da od kompanije traže ono "osnovno", a to su plata, slobodni dan, odmor, bolovanje itd, ne treba zanemariti ni ove - naizgled sekundarne - benefite. Zaposlenima je, naime, sve važnije da se osećaju zaštićeno, posebno u doba krize.

Profimedia 
foto: Profimedia

Traže poslodavce koji mogu da odgovore na njihove zahteve, u određenoj meri, ali i načine da uštede na nekim troškovima - kao što je, recimo, angažovanje savetnika ili pravnika, privatno, van okvira firme. Ovakve stvari su danas posebno bitne milenijalcima i generaciji Z.

Ako ste poslodavac, u oglasu izbegnite floskule poput "dinamičan kolektiv" i "prostor za napredovanje", jer je takav pristup izgubio na težini, naročito u eri kovida. Ono što možete da istaknete jesu obuke koje garantujete, programi za učenje koje ćete obezbediti zaposlenima kako bi jednog dana mogli da pređu na bolju poziciju - u vašoj kompaniji.

Takođe, vrlo bitno: svaki radnik je važan. Stavite mu do znanja da je pozicija za koju aplicira značajna. Recimo, od montažera nameštaja danas se traži - ne samo puko fizički posao - već i da proceni kvalitet robe, poznaje osnove elektro i vodoinstalaterskih radova, zatim da gaji afinitet prema dizajnu enterijeru.

Promo 
foto: Promo

Kako se navodi dalje u oglasu, poželjno je poznavanje rada na računaru, kao i osnovno poznavanje engleskog jezika. Mimo sklapanja, postavljanje i osiguravanja komada nameštaja, montažer zaposlen u dobroj firmi u Srbiji, treba da barata i drugim veštinama: neke od njih su ekonomičnost pri pružanju usluga, interakcija s kolegama, razvijena svest o zaštiti životne sredine.

Dok se neke kompanije širom sveta trude da što je više moguće - koliko je do njih - smanje uticaje štetne po okolinu, isto očekuju i od svog osoblja. Stoga se i od montažera danas traži da doprinosi smanjenju negativnog uticaja na životnu sredinu, ali i smanjenju troškova.

Svesno rukovođenje resursima i materijalima, kao i odnos prema reciklaži, više nisu teme "rezervisane" samo za top menadžere koji razvijaju kampanje i strategije.

(Kurir.rs/Telegraf)