SBB DA VRATI PARE GRAĐANIMA! Tržišna inspekcija donela rešenje, računi NE SMEJU da budu uvećani

Marina Lopičić

Organizacija potrošača "Efektiva" je sredinom maja podnela prijavu protiv SBB-a zbog naplate izdavanja računa, to jest povećanja računa za 100 dinara, i sada iz te organizacije navode da je Tržišna inspekcija donela rešenje kojim je naloženo SBB-u da obustavi ovu praksu.

"Još tokom aprila SBB je svoje korisnike obavestio da će povećati mesečne račune onim potrošačima koji ne pređu na elektronsku dostavu računa. To je faktički značilo da SBB počinje da naplaćuje štampanje i izdavanje računa u papirnom obliku, što je izričito zabranjeno članom 12. stav 4. Zakona o zaštiti potrošača. Odmah smo reagovali, obavestili SBB, ali smo dobili odgovor kojim se naša primedba odbija, ali uz potvrdu da jesmo u pravu", navodi se u saopštenju "Efektive".

Printscreen 
foto: Printscreen

"Zatim smo se prijavom obratili Tržišnoj inspekciji, koja je dva meseca nakon toga, donela Rešenje kojim se kompaniji SBB nalaže da obustavi naplatu izdavanja računa. Suštinski, to znači da bi SBB sada trebalo da vrati visinu računa na onu od pre povećanja, a da svoje potrošače obešteti za period od tri meseca nezakonitog uvećanja za po 100 din mesečno", dodaje se u saopštenju.

Iz "Efektive" navode da su kontaktirali SBB i ponudili toj kompaniji da dobrovoljno obešteti potrošače, to jest da svima vrati ono što je do sada naplaćeno uvećanjem od 100 dinara.

"Naš predlog, za sada nije prihvaćen, iako je jasno utvrđeno da je došlo do kršenja Zakona, te da će protiv odgovornih lica biti podneta prekršajna prijava", zaključuje se u saopštenju.

"Efektiva" poziva sve korisnike SBB-a da im se jave radi pokretanja besplatnog potrošačkog spora.

(Kurir.rs)