PROJEKTI SKORO ZAVRŠENI: Drobnjak najavio početak radova na izgradnji Fruškogorskog koridora

Vladimir Šporčić

Direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak rekao je danas da su projekti za Fruškogorski koridor skoro završeni, a da bi izgradnja verovatno mogla da počne već na proleće.

Drobnjak je rekao i da brza saobraćajnica Novi Sad - Ruma podrazumeva izgradnju mosta preko Dunava i tunela od tri i po kilometara ispod Fruške Gore i naglasio da cena za 48 kilometara iznosi 606 miliona evra.

Direktor JP "Putevi Srbije" je podsetio i da se na deonici auto-puta Miloš Veliki od Čačka do Požege trenutno rade dva tunela od po tri kilometara, ukupno 12 kilometara tunela u četiri cevi, a da radove izvodi kineska kompanija CBRC.

- Obećali su da će radovi biti gotovi do kraja 2021. godine - rekao je Drobnjak.

Kod Čačka na Zapadnoj Moravi predstoji izgradnja mosta koji će spojiti Preljinu, dokle je sada stigao auto-put Miloš Veliki, sa deonicom ka Požegi. Drobnjak kaže da je to vrlo značajno da bi se smanjilo opterećenje jer oko tog grada prođe prosečno dnevno 18.000 vozila.

Drobnjak je rekao da je i tunel kod Železnika na obilaznici oko Beograda, koji je izgrađen pre 10 godina, počeo malo da propušta vodu i da se radi nova izolacija kako bi se to saniralo.

Rekao je i da su trenutno infrastrukturni prioriteti deonica od Preljine do Požege koja mora biti završena 19. decembra naredne godine, Moravski koridor za čiju izgradnju treba oko tri i po godine i obilaznica oko Beograda.

- Deonica oko Beograda nam pravi velike probleme i prioritet je da je što pre završimo jer, verujte mi, od Bubanj potoka do Batajnice treba vam dva sata, pre svega jer ovom deonicom saobraća dosta kamiona koji prave najveće gužve – objašnjava Drobnjak.

Detalji budućeg Fruškogorskog koridora

Fruškogorski koridor će zvanično biti brza saobraćajnica od Rume do Novog Sada dužine od 47,7 kilometara, a spojiće auto-puteve ka Šidu i Subotici.

Vlada Srbije je polovinom septembra odobrila ugovor za izgradnju Fruškogorskog koridora u okviru kojeg će biti izgrađen i tunel kroz Frušku goru od 3,5 kilometara koji će inače biti najduži tunel u Srbiji. Takođe, biće izgrađen most preko Dunava dužine 1,8 kilometara.

Fruškorogski koridor će imati četiri kolovozne trake širine po 3,5 metra, ali neće imati zaustavne trake, zbog čega se neće voditi kao klasičan auto-put, već kao brza saobraćajnica.

Izgradnja Fruškogorskog koridora je važna jer se nadovezuje na pravac Ruma - Šabac-Loznica.

Fruškogorski koridor povezaće tri opštine: Novi Sad, Irig i Rumu, a rešiće i problem prolaska teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig.

(Kurir.rs/Pink)