Za primer Akcija „Zasadi drvo“ već postavila rekord u broju stabala zasađenih u toku samo jednog dana, a nakon uspešno završene jesenje sadnje, nastavljamo u istom ritmu
Vrtoglavi uspeh koji su u Titovoj Jugoslaviji beležile omladinske radne akcije (ORA) duguju činjenici da su radnici-udarnici između sebe razvijali drugarstvo, solidarnost, nesebičnost, a neretko su se baš tokom tih akcija rađale i ljubavne priče dostojne holivudskih filmova. Mnoge od njih su se završile hepiendom i potrajale toliko da su se njihovi akteri već ostvarili u ulozi baka i deka, nakon decenija zajedničkog života započetog na nekoj ORA širom tadašnje zemlje.
Da li će to biti slučaj i sa nekim od volontera akcije „Zasadi drvo“, u ovom momentu ne možemo sa sigurnošću da ustvrdimo, ali je vrlo verovatno da su i zajedničke akcije AMG, dm drogerie markta i institucionalnih partnera uparile neke nove mlade ljude. Jer ništa bolje nego kada se spoje lepo i korisno - a ima li veće lepote od dvoje zaljubljenih koji rade za dobrobit šire društvene zajednice i budućih generacija.
Postavljeni rekordi u sadnji
Ali, vratimo se koji mesec unazad. Ono što smo u proteklom periodu uradili, počev od prve velike jesenje sadnje u novembru, kada je na 34 lokacije posađeno oko 51.000 stabala, i druge prošlog meseca, kada je na dve lokacije zasađeno oko 8.000 stabala, zaista jeste impresivno. Prva akcija je zbog obuhvata dobila titulu jedne od najmasovnijih jednodnevnih radnih akcija pošumljavanja sa građanima. Oba puta tu su se uplele vredne ruke naših volontera, od kojih je nemali broj došao da u paru da svoj doprinos. Ono što u ovom momentu možemo da obećamo jeste da je ovo tek početak i da ćemo se truditi da, šireći ekološku svest, ali i ljubav, malim koracima idemo ka zdravijoj i zelenijoj budućnosti i ostvarenju ciljeva u okviru platforme za održivu budućnost.
Jedan veliki cilj na tom putu već je postignut, uspeli smo da zajedno sa volonterima samo u jednom danu Srbiju obogatimo za 51.000 stabala. Ekipe vrednih ljudi bile su sa nama na terenima širom Srbije, od školaraca, preko studenata, do čitavih porodica, koji su shvatili značaj akcije koju smo pokrenuli, ali ne samo to, već i da se zajedničkim snagama sve može postići.
Poput onih akcijaša s početka teksta koji su, maltene, golim rukama radili na nekim od najvećih infrastrukturnih projekata bivše zemlje, nebitno da li je to pruga Brčko-Banovići, auto-put Bratstva i jedinstva ili izgradnja Novog Beograda, tako i današnji volonteri udruženim snagama stvaraju lepši i zdraviji svet.
Ciljevi koji su pred nama su realistični i nisu nedostižni - da nivo pošumljenosti Srbije sa sadašnjih 30 odsto podignemo na nivo evropskog proseka, koji iznosi 40 odsto, s posebnim akcentom na Vojvodini, koja, prema podacima poslednje Nacionalne inventure šuma, ima samo 7,1 odsto šumovitosti.
Zašto „Zasadi drvo“
Ovo je posebno značajno jer poslednjih decenija ljudi proizvode sve više ugljen-dioksida, koji završava u atmosferi. Tome doprinosi sve veći broj automobila, spaljivanje fosilnih goriva i industrijske aktivnosti, a rezultat je ogromno aerozagađenje.
„Zasadi drvo“, akcija koju su pokrenuli Adrija medija group i dm drogerie market, zajedno sa institucionalnim partnerima Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede - Upravom za šume, JP „Srbijašume“, JP „Vojvodinašume“, Pokretom gorana Srbije i Privrednom komorom Srbije, kao i sa Botaničkom baštom „Jevremovac“, predstavlja najveći projekat sadnje drveća u Srbiji. Cilj je održiva budućnost i rešavanje problema zagađenosti vazduha, koje je u poslednje vreme dobio zabrinjavajuće razmere. Tokom jesenje sadnje JP „Srbijašume“ posadilo je 2,2 miliona sadnica, dok je JP „Vojvodinašume“ zasadilo 507.282 sadnice i posejalo 255.000 kg hrasta lužnjaka.
Kurir.rs, Jelena Vukić/ Foto: Zorana Jevtić, Tamara Trajković