Foto: Promo

Priča o uspehu i pozivu koji se ne odbija: počeo je sam, a danas kompanija zapošljava preko 2.000 ljudi

Dragomir Kostić, direktor Atlantic Brands-a: Nema uspeha preko noći

InfoBiz
> 10:49h

Beograd - Čile - Beograd

Dragomir Kostić je te davne1991. godine bio apsolvent na Mašinskom fakultetu. Situacija u Srbiji je počela da se komplikuje, pa je otišao kod rođaka u Čile, gde je upoznao jedan novi svet, stekao prva poslovna iskustva, a za taj period kaže da je bio odlučujući u njegovom životu, jer je uticao ne samo na njegov život tada, već i na mnoge odluke koje je kasnije donosio.

Beograd – Argentina - Beograd

Posle nepunih godinu dana, vraća se za Beograd da diplomira, ali mu u međuvremenu stiže poziv za posao u Argentini, u maloj kompaniji koja je tek bila osnovana. Čim je diplomirao, spakovao je kofere i sa tek venčanom suprugom, u 26. godini života, započeo samostalan život u Južnoj Americi. Kako sam naglašava, igrom slučaja je odmah dobio rukovodeću funciju, iako nije imao nikakvog poslovnog iskustva. To je shvatio kao izazov, pa je dodatno”zapeo”, brzo naučio jezik i za kratko vreme se profilisao kao stručnjak u uskoj oblasti sigurnosnih sistema.

Beograd – Kanada - Beograd

Posle 5 godina provedenih u Argentini, gde su mu se rodila i deca, g. Kostić se 1998. godine vraća u Srbiju iz privatnih razloga, ali već 2000-te dobija, preko preporuka iz Južne Amerike, posao u Kanadi i odlučuje da krene u nove izazove. Ponovo je spakovao kofere i sa porodicom se naselio u Vankuveru, gde ga je čekao posao generalnog direktora komanije koja se bavila pružanjem usluga helikoptera za gašenje šumskih požara. “To je bila potpuno nova oblast u kojoj sam se ipak brzo snašao, a boravak u Kanadi mi je pružio novi vidik, kakve sve mogućnosti pružaju razvijena društva, koja imaju uređenu privredu, uređeno zakonodavstvo, vode brigu o građanima”, istakao je Kostić.

A onda je došao poziv koji se ne odbija!

Atlantic je svestan da se vreme u kom živimo ubrzano menja, kaže D. Kostić i ističe da najveći izazov predstavljaju kadrovi, jer sistem školovanja ne prati trendove u razvoju poslovnih sistema i potrebama za novim profilima ljudi i njihovim veštinama. Zato se Atlantic uključio u akciju pomoći obrazovnom sistemu, zajedno sa NALED-om i SAM-om, kako bi se u Srbiji školovao kadar potreban ne samo za sadašnje, već i za buduće poslove na našem tržištu. „Važno je da ljudi rade poslove za koje su školovani, a ne za koje su priučeni, jer to ne donosi kvalitet“, kaže Kostić i ističe da im je cilj da zadrže mlade u Srbiji, da znaju da mogu da planiraju svoju budućnost ovde. Kako navodi iz ličnog iskustva, prva generacija emigranata plaća suviše visoku cenu, jer plata je dobra, uslovi su sjajni, ali nema prijatelja i porodice koja je vrlo važan faktor u sveukupnom zadovoljstvu čoveka. „Da, novac jeste bitan, ali nije najbitniji, pa ćemo se potruditi da zadržimo mlade i pružimo im mogućnost lepog života kod kuće, na svome“, poručuje na kraju Kostić.

Foto: Promo