Očekujemo da će na jesen moći u potpunosti da se pusti istočni krak Koridora 10, izjavila je danas ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i dodala da je kabinet izmešten u kamp Koridora u Beloj Palanci kako bi se rešili problemi i završilo sa radovima na još jedan odsto tog kraka.
Mihajlović je na konferenciji za novinare podsetila da je kabinet Ministarstva bio i u Grdeličkoj klisuri gde su uspešno podržali završetak radova.
"Od celog Istočnog kraka jedan odsto nije završen i tu postoji nekoliko tačaka, kosina, klizišta, na kojima se radi i što čekamo da se završi, suštinski sve drugo je gotovo, ali upravo na tim tačkama postoje problemi", kazala je Mihajlović.
Dodala je i da je kabinet izmešten kako bi se pokazalo građanima šta je sve urađeno, navodeći da su svi mislili da je Grdelica nešto najlepše što smo videli.
"Čini mi se da nisu videli Bancarevo", kazala je.
Prema njenim rečima, Istočni krak Koridora 10 je važan za Srbiju, jer nas spaja sa Bugarskom i predstavlja najbržu rutu ka Turskoj, samim tim Bliskom istoku.
Kako je kazala, nema važnije stvari od toga da imate dobar autoput, pogotovu kada ste tranzitna država, što Srbija jeste.
"Za ovaj kraj ovaj krak znači razvoj, a mislim da se to najbolje vidi na primeru Pirota, šta se to sve dešava u poslednjih par godina u Pirotu i kako se razvija i to zahvaljujući otvaranju deonica Koridora 10", navela je ministarka.
Podsetila je da nas Istočni krak vezuje sa Bugarskom i najavila da će imati sastanak i sa bugarskim ministrom, na kojem će pričati kada će Bugarska da završi svoj deo autoputa.
"Ta tranzitna ruta koja je najkraća ka Turskoj je nešto što treba da iskoristimo još više i to je praktično zamajac za naš razvoj, za razvoj Srbije kao tranzitne zemlje", kazala je Mihajlović.
Istakla je da za saobraćaj neće biti pušten ni jedan metar autoputa dok ne bude u potpunosti bezbedan.
"Mi danas jesmo ponosni na to što je kroz Grdelicu do sada prošlo pola miliona vozila, prolaziće i ovde, biće to dobar autoput koji ćemo na jesen pustiti", kazala je i dodala da je Koridor 10 ogroman nauk za građenje svih sledećih puteva.
Upitana da li ima šanse da se parcijalno puste završene deonice za saobraćaj, Mihajlović je istakla da je bolje uraditi sve do kraja i pustiti ceo autoput u saobraćaj.
Navela je i da se pravi projekat uređivanja Koridora 10 i napomenula da to ove godine sigurno neće biti spremno, ali da se za sledeću godinu planira postavljanje i benzinskih pumpi i restorani i svi sadržaji koji treba da postoje na Koridoru.
"Mi pravimo projekat kako da uredimo Koridor 10, kako bi svi stajali i trošili svoj novac, jer i to znači zapošljavanje, ali to ne može biti ove godine spremno", kazala je Mihajlović.
Direktor za izgradnju Koridora Aleksandar Senić kazao je da je ostao da se završi levi poluprofil na lotu 2 od Brancareva do Crvene Reke u dužini od 2,3 kilometara, te da očekuje da će svi radovi, osim radova na kosini T6, biti završeni do kraja avgusta.
Naveo je da je dužina celog Istočnog kraka Prosek do granice sa Bugarskom 86, 5 kilometara, a da je ukupna vrednost radova oko 485 miliona evra.
Kako je rekao, ima 87 mostova, pet petlji, pet tunela, od čega su svi izgrađeni, a opremljeno je četiri tunela - Sopot, Sarlah, Progon i Pržena padina, dok se tunel Bancarevo oprema i dalje.
Ispričao je da je na lotu 2 promenjen projekat 95 odsto od početnog, i u tom smislu kazao da od 27 kosina, osim jedne, sve su pretrpele izmenu projektne dokumentacije i preprojektovane su.
Objasnio je da je problem na kosini C6 nastao usled pomeranja tla, koje je detektovano posle otapanja snega 2018. godine.
Što se tiče nasipa na lotu 1 situacija je složena, geotehnička istraživanja su rađena 2008. godine i nije detektovano da podtlo nema adekvatnu nosivost, kazao je Senić i dodao da je količina materijala za ponovnu izgradnju nasipa na lotu 1 bila 120.000 kubnih metara materijala, a da su zamenu podtla, koji nije bio uključen u ugovor, platili Koridori Srbije.
(Kurir.rs/Tanjug)