NOVA TURISTIČKA SNAGA SRBIJE I REGIONA: Dunav je inspiracija i veliki potencijal

Foto: GIZ

U prostorijama Turističke organizacija Srbije juče je predstavljen Regionalni projekat za jačanje prekograničnog turizma na srednjem i donjem Dunavu, kroz Dunavski centar za kompetenciju (DCC).

Ovaj važan turistički projekat sprovodi Međunarodna razvojna saradnja između Nemačke i Srbije GIZ, a projektne aktivnosti realizovane su sa ciljem jačanja prekograničnog turizma, pružajući podršku Srbiji, Moldaviji i Ukrajini, a u saradnji sa Hrvatskom, Bugarskom i Rumunijom.
- Osnovni cilj našeg projekta je podsticaj ekonomskog razvoja u Dunavskom regionu kroz unapređenje konkurentnosti u sektoru turizma u podunavskim zemljama.To, između ostalog, podrazumeva jačanje međugranične saradnje u oblasti turizma, unapređenje turističke ponude i stvaranje novih radnih mesta u sektoru turizma. Uspešno osnivanje i rad Dunavskog centra za kompetenciju (DCC) je od presudnog značaja za održivost onoga što je na tom polju
postignuto - rekla je Kete Brakan vođa projekta.

Foto: GIZ 
foto: Foto: GIZ


Dunavski centar za kompetenciju (DCC) osnovan je 2010. godine. Od tada pa do danas broj članica Centra porastao je sa 22 osnivača na 87 članica, i to iz svih deset dunavskih zemalja.

Članice Centra su organizacije iz privatnog, javnog i nevladinog sektora, što DCC čini jedinstvenom međusektorskom mrežom. Tokom osam godina rada Centar je postao renomirana regionalna organizacija prepoznata kao pouzdan partner i centar ekspertize i umrežavanja.

Foto: GIZ 
foto: Foto: GIZ

Aktivnosti koje sprovodi u skladu su sa strategijom Evropske unije za Dunavsku regiju i usmerene su na oblast održivog turizma.
- Mislim da smo uspeli da profilišemo Dunavski centar kao vodeću organizaciju u oblasti razvoja održivog turizma u regionu Dunava. Kroz više od 20projekata, koje je finansirala Nemačka razvojna saradnja kroz GIZ, i različitih EU programa, doprineli smo da partneri iz javnog i privatnog sektora počnu da zajednički rade na razvoju i promociji destinacije Dunav kao jedinstvenog i novog proizvoda u evropskoj turističkoj ponudi.Kroz rad na razvijanju prvih regionalnig proizvoda u srednjem i donjem toku Dunava - Put Rimskih careva i EuroVelo mreža, dokazali smo da ovaj deo Dunava ne mora da zaostaje za daleko razvijenijom ponudom gornjeg toka i da se kroz prekograničnu saradnju, a ne konkurenciju, može razviti proizvod
konkurentan na sve zahtevnijem turističkom trzištu - rekao je Boris Čamernikgeneralni sekretar Dunavskog centra za kompetenciju.

Foto: GIZ 
foto: Foto: GIZ

Među značajnim aktivnostima DCC-a u Srbiji ističu se unapređenje i razvijanje EuroVelo 6 rute, kao i aktuelni rad na EuroVelo 13 ruti. Unapređenjem uslova za biciklizam i kruzing ponude skrenuta je pažnja turista na kulturno-istorijsku ponudu Srbije, poput restaurirane Golubačke tvrđave. Kroz razvoj kulturne rute Put rimskih careva i dunavski put vina, koja obuhvatala 21 rimski i 13 vinskih regiona u pet zemalja, ostvaren je značajan doprinos turističkoj ponudi Hrvatske, Mađarske, Srbije, Bugarske i Rumunije.

Foto: GIZ 
foto: Foto: GIZ

- Najznačajniji efekat ovog projekta upravo je intenziviranje saradnje, ne samo na regionalnom već, i na nacionalnom i lokalnom nivou, koje je rezultiralo razvojem brojnih regionalnih turističkih proizvoda, inicijativa i projekata, kao i zajedničkim promotivnim aktivnostima.U ovom procesu, koncept i rad Dunavskog centra za kompetencijupokazali su se kao izuzetno
važan i uspešan model u razvijanju turizma - objasnila je Renata Pindžo, pomoćnica ministra trgovine turizma i telekomunikacija Republike Srbije, dodajući da destinacija Dunav, zahvaljujući saradnji sa GIZ-om, sada predstavlja okosnicu turističkog razvoja Srbije.

Pored tradicionalnih atrakcija kao što su Beograd i Novi Sad, uspeli smo da predstavimo i investiramo i u manje destinacije uz tok Dunava u Srbiji, povećavajući njihovu atraktivnost i otvarajući nove mogućnosti za građane tih zajednica, zaključila je Pindžo.

Foto: GIZ 
foto: Foto: GIZ

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labovićskrenula je pažnju na niz vidljivih efekata ostvarenih kroz realizaciju ovog projekta. U to ime navela je izradu brošura „Dunavska biciklistička ruta“, kao i zajedničko učešće na sajmovima u Briselu, Fridrihshafenu i Gentu.

- Posebnu pažnju skrenula bih na kreiranje jednog od najznačajnijih zajedničkih projekata program „Danube@ITB“. Takođe, film „Dunav u Srbiji - 588 utisaka“, koji prikazuje lepote ovog evropskog puta ostvario je neverovatne uspehe na međunarodnim festivalima turističkog filma širom sveta i dobio ukupno čak 13 nagrada - kaže Labović. Ona dodaje da su sve ove aktivnosti odličan primer kako partneri iz privatnog, javnog i NGO sektora mogu
uspešno da sarađuju na razvoju i promociji turističkih destinacija, a u ovom slučaju turističke destinacije su oko Dunava.

Foto: GIZ 
foto: Foto: GIZ

Zahvaljujući uspešnoj i pouzdanoj saradnji između glavnih partnera na projektu u Srbiji - Dunavskog centra za kompetenciju, Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, nacionalnih turističkih organizacija i svih uključenih eksperata - projekat je uspeo da ostvari značajne rezultate, zaključeno je juče na konferenciji.

(Kurir.rs/S.S.)