Beogradska berza pokrenula platformu na kojoj će kompanije moći da prikupe neophodna sredstva za razvoj prodajom akcija na berzi
Kompanije koje smatraju da imaju dobar proizvod, interesantan svetskom tržištu, a nemaju dovoljno novca za proširenje proizvodnje, mogu da konkurišu za projekat „Izađi na berzu“ na Beogradskoj berzi i dođu do kapitala prodajom akcija investitorima iz celog sveta.
Odabir kompanija, koje će uz besplatnu pomoć stručnjaka iz konsultantske kuće „Prajsvoterhaus Kupers“ za godinu dana biti obučene za izlazak na berzu, neće zavisiti od toga koliko imaju kapitala, prihoda ili zaposlenih, već isključivo od procene da li je za neku kompaniju isplativo da izađe na berzu.
- Nije dovoljno da neka mala kompanija, ako ima oko 50.000 evra kapitala, bude izabrana, ali ako ima, na primer, patent za nove baterije za mobilne telefone, to je onda svetski biznis. Ako ima uspešnu priču, može da konkuriše - objašnjava za Kurir Miroljub Ristić, direktor poslovnih operacija na Beogradskoj berzi.
On dodaje da će narednih nekoliko dana na sajtu Beogradske berze biti objavljeni formulari za prijavu za projekat „Izađi na berzu“.
- Onda će berza selektirati kompanija na bazi onoga što naši stručnjaci smatraju da može da odgovara zahtevima investitora. Provera će se obavljati od slučaja do slučaja, a cilj nam je da dođemo do tri kompanije koje će u narednih godinu dana biti spremne da izađu na berzu i počnu da sakupljaju novac za proširenje poslovanja - navodi Ristić.
On dodaje da u poslednjih 80 godina nije bilo inicijalne javne ponude da kompanije mogu da prikupe novac emitujući svoje akcije, umesto da uzimaju skupe kredite.
- Svaka kompanija koja izlazi na berzu postaje javno društvo kojim se trguje i samim tim i svi građani mogu kupiti njene akcije. Na ovaj način i građani dobijaju još jednu alternativu gde mogu da plasiraju svoja sredstva - naglašava Ristić.
Slavica Tomčić