Na južnom kraku je izgrađeno svih 107 mostova, a na istoku su od ukupno 87 mostova još samo tri u izgradnji
BEOGRAD - Na južnom i istočnom kraku Koridora 10 u Srbiji napravljena su 194 mosta, od čega još samo tri treba da se završe, rečeno je u Koridorima Srbije.
Na južnom kraku je izgrađeno svih 107 mostova, a na istoku su od ukupno 87 mostova još samo tri u izgradnji. Autoput na istočnom kraku Koridora 10 (E80) u Srbiji, od Niša do Dimitrovgrada u dužini od 86,8 km, imaće i pet tunela: Bancarevo dužine 705 metara, Sopot 184 metara, Sarlah 477 metara, Pržojna Padina 350 metara i Progon 1.108 metara.
Takođe, na tom delu Koridora 10 su projektovane i četiri petlje: Dimitrovgrad, dve petlje kod Pirota i Bela Palanka. U Koridorima Srbije kažu da je građevinska sezona bila veoma uspešna i da je urađen završni sloj asfalta na deonicama Crvena Reka - Čiflik i Čiflik - Staničnje u dužini od 25 km. Takođe, pušteno je u saobraćaj 55 km autoputa od Crvene Reke do Dimitrovgrada.
Završeni su svi radovi na opremanju tunela Progon i Pržojna Padina elektromašinskom opremom i puštena je u rad naplatna rampa u Dimitrovgradu.
"U proteklom periodu završili smo i pustili u saobraćaj Sektor 5A u dužini od 5,5 km koji je deo autoputa Staničenje - Pirot istok u punom profilu i dva kilometra u punom profilu kod kosine Gradinje kod Dimitrovgrada. Uspeli smo i tu kosinu da savladamo, sa koje je iskopano i prevezeno blizu milion kubnih metara materijala".
Uz završetak svih tih radova vršiće se istovremeno tehnički prijem i priprema za primopredaju pomenutih deonica.
Za ovu građevinsku sezonu ostalo je da se završi najteža deonica, a to je Bancarevo - Crvena Reka u dužini od 12,3 km, sa kojom će biti puštena u saobraćaj završena deonica Prosek - Bancarevo dužine 9,4 km.
Preostaje i završetak preostalih radova u dužini od 4,3 km na deonici Staničenje - Pirot, opremanje tunela Bancarevo, Sopot i Sarlah elektromašinskom opremom.
Takođe, u toku je i izgradnja veze između autoputa i ulice Georgi Dimitrov u Dimitrovgradu kroz poslovnu zonu u zapadnom delu Dimitrovgrada, na osnovu zahteva opštine Dimitrovgrad, posebnog naloga investitora i uz saglasnost kreditora Svetske banke. Ukupna vrednost radova je 370 miliona evra.
Kada je reč o južnom kraku (E75) Koridora 10, ostalo je još da se završi oko 34 km autoputa. Gradi se autoput kroz Grdeličku klisuru dužine 26,3 km i još osam kilometara na deonici Srpska Kuća - Levosoje kod Bujanovca.
Autoput u klisuri će ima dve velike petlje Predejane i Vladičin Han, kao i dva tunela: Predejane od 1.000 metara i Manajle od 1.800 metara.
Preostale deonice biće puštene u saobraćaj sukcesivno u toku ove godine.
Površina zaštićenih kosina u Grdeličkoj klisuri je oko 154.000 metara kvadratnih, u dužini od oko 7,5 km.
U zoni zaštite kosine Momin kamen (LOT 5) izminiran je do sada oko 482.300 metara kubnih materijala od ukupno 620.000 kubika. Ukupna ugovorena vrednost radova je 355 miliona evra. Na preostalih 26,3 km kroz Grdeličku klisuru izvodili su se intenzivni radovi protekle građevinske sezone, kao i prethodnih nedelja uprkos niskim temperaturama.
U tunelu Predejane počeli su krajem januara asfalterski radovi u desnoj cevi i u asfaltirane su do sada u obe cevi dva sloja asfalta, a završni sloj biće postavljen čim to vremenski uslovi dozvole.
"Time će kompletno biti završen tunel Predejane, a samim tim taj lot će biti prvi koji ćemo zavrsiti od ukupno šest lotova", navode u Koridorima Srbije.
Saniranjem klizista kod tog tunela građevinski je rešena i najkritičnija tačka na gradilištu.
U avgustu prošle godine započeti su asfalterski radovi uz završe radove na mostovima, radovi na stabilizaciji kosina i do sada je asfaltirano 13 km u jednom i dva sloja asfalta.
Takođe, u avgusta prošle godine spojen je i najduži most na južnom kraku - Vrla dužine od 644 metra na deonici od tunela Manajle do Vladičinog Hana.
Tada je probijena i desna tunelska cev na tunelu Manajle, čime je probijen i poslednji tunel na Koridoru 10.
Na trasi Koridora 11 u Srbiji, u toku je i izgradnja tzv. Ipsilon kraka Koridora 10 odnosno obilaznice oko Subotice do Kelebije u dužini oko 24 km i očekuje da će sve biti završeno u 2019. godini.
Na obilaznici Subotica preostali su radovi na izgradnji 11 km Sektora 1, od Kelebije do ukrštanja sa Somborskim putem.
U toku je izmena građevinske dozvole i preprojektovanje poslednjih 1.350 metara do graničnog prelaza Kelebija. U 2017. završeno je oko 5,5 km na Sektoru 2. Ugovor za izgradnju Sektora 3 u dužini od 5,5 km od Kelebije do postojećeg autoputa je zaključen i očekuje se početak radova u aprilu ove godine.
U Srbiji se, pored Koridora 10, gradi i Koridor 11 odnosno autoput Beograd - Južni Jadran do granice sa Crnom Gorom.
Kako je najavljeno, sa završetkom dve 'kineske' deonice Obrenovac - Ub 26 km i Lajkovac - Ljig 24 km ove godine biće kompletiran ceo auto od Obrenovaca do Preljine kod Ccačka u dužini od 104 km.
U Srbiji je 2016. na Koridoru 11 pušten u saobraćaj autoput Ljig - Preljina u dužini od 40 km.
Na toj trasi je i deonica Ub - Lajkovac od 12,5 km koju su krajem 2014. izgradili domaći izvođači. Takođe, Kinezi grade i deonicu autoputa od Surčina do Obrenovca koja će biti završena 2019.
Kineska kompanija CCCC će od naredne godine graditi i autoputa od Preljine do Požege, vredan 450 milona evra, u dužini od 30,9 km.
Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović je 29.
marta potpisala sa kineskom kompanijom CCCC (Čajna komjunikejšen konstrakšen kompani) Memorandum o saradnji na projektu Beograd-Južni Jadran za deonicu Požega - Boljare u dužini od 107 km.
Autoput od Požege do Boljara je poslednja neugovorena deonice autoputa E-763 na teritoriji Srbije. Dogovoreno je da se zajedno napravi projektno-tehnička dokumentacije, koja je vredna oko 50 milona evra, a cela investicija gradnje autoputa Požega - Boljare se procenjuje na više od 1,5 milijardi evra.
(Kurir.rs/Tanjug/Foto: Tanjug/Rade Prelić)
POGLEDAJTE BONUS VIDEO:
(KURIR TV) ZA NASILNIČKU VOŽNJU - PRAVO U ZATVOR! Evo kakve kazne očekuju vozače od sledeće nedelje