Banka ne sme da naplaćuje posebnu naknadu za obradu kredita jer su svi troškovi banke uključeni u kamatu, koja predstavlja jedinu cenu pozajmice
Kada uđe u banku po kredit, klijent treba da postavi samo dva pitanja: šta plaćam i koliko košta, izjavio je juče Veroljub Dugalić, generalni sekretar Udruženja banaka Srbije, povodom tužbi građana protiv banaka zbog troškova obrade kredita.
Dugalić je rekao da je samu presudu suda u Somboru neprimereno komentarisati, pošto je, kako kaže, ona takva da joj komentar nije potreban, aludirajući na presudu Višeg suda u tom gradu, prema kojoj banka ne sme da naplaćuje posebnu naknadu za obradu kredita jer su svi troškovi banke uključeni u kamatu, koja predstavlja jedinu cenu pozajmice.
Objašnjavajući da li banke imaju zakonski osnov da naplaćuju naknadu za obradu kredita, Dugalić se pozvao na Zakon o obligacionim odnosima, u kome se, kako kaže, uopšte ne pominju naknade, a iz koga je izveden Zakon o bankama, kojim je predviđena predugovorna faza, u kojoj klijent dobija sve informacije u formi koju propisuje NBS.
- Taj obrazac sadrži sve informacije o traženom kreditu, kao što su visina glavnice, kamata i troškovi naknade koju banka naplaćuje i predviđeno je da banka obavesti klijenta o svim naknadama koje naplaćuje. Dakle, banka obaveštava klijenta tako što u pismenoj formi daje predugovor, što znači da je klijent obavešten - dodao je on.
Predugovor je obavezujući za banku, ali ne i za klijenta.
E.K.