Zaposleni dobre odnose cene više od zarade, dok gazde traže radnike koji doprinos ne mere „na kašičicu“
Poslodavci traže pre svega lojalnog radnika, koji je u stanju brzo da se prilagodi i koji svoj doprinos firmi ne meri „na kašičicu“, dok je za radnike idealan poslodavac onaj u čijoj firmi se, na prvom mestu, gaje dobri međuljudski odnosi.
Osim toga, radnici kod poslodavca cene i prilike za napredovanje i stručno usavršavanje, dok se visina plate nalazi tek na trećem mestu.
Siguran posao
Među kriterijumima koji utiču na atraktivnost poslodavca nalazi se i sigurnost radnog mesta, ugled i reputacija firme, ali i dobar tretman zaposlenih od strane nadređenih, pokazalo je istraživanje „Najpoželjniji poslodavac 2016“.
Prema rečima Marije Dimitrijević, psihologa i stručnjaka za profesionalnu orijentaciju, idealan poslodavac je svakako onaj koji pruža i nešto više od sigurnog posla i plate, dajući priliku za materijalno i lično napredovanje, kao i prostor da se pokažu osobine koje nas čine jedinstvenim.
- Svaka ličnost traži svoju pozornicu, pa su samim tim i razlike u očekivanjima u pogledu idealnog poslodavca velike. Ipak, za većinu radnika idealan poslodavac je onaj koji im omogućava „životni balans“, odnosno ostvarenje kako profesionalnih tako i privatnih ciljeva - objašnjava Dimitrijevićeva za Kurir. S druge strane, poslodavci od svojih radnika na prvom mestu očekuju lojalnost, pošto su svesni da mlađe generacije brzo menjaju poslove.
- Kad kažemo idealan zaposleni, u prvom redu mislimo na iskrenost, moralnost i lojalnost. To je radnik koji je spreman da pruži više, koji se ne demorališe lako i koji svoj doprinos ne meri „na kašičicu“. On može brzo da izdvoji bitne informacije od nebitnih, takav radnik šefu ne oduzima previše vremena i energije - objašnjava naša sagovornica.
Dragana Tomić
POGLEDAJTE BONUS VIDEO: