BEOGRAD - Projekat modernizacije i rekonstrukcije pruge Beograd - Budimpešta, sprovodi se uz poštovanje svih tehničkih standarda Evropske unije, koja je o svim detaljima obaveštena, tvrde iz Ministarstva saobraćaja, iako EU ispituje finansijsku stranu projekta, sa fokusom na Mađarsku, zbog mogućih kršenja evropskih propisa.
Povodom priloga TV N1 "EU spušta rampu na brzu prugu Beograd - Budimpešta", oglasilo se resorno Ministarstvo koje tvrdi da se rekonstrukcija mađarsko - srpske železnice gradi uz striktnu primenu "Standarda tehničke interoperabilnosti predviđenih za Osnovne koridore Jedinstvene evropske železničke mreže i da u projektu učestvuju domaći proizvođači".
"U ugovoru koji je potpisan sa kineskim konzorcijumom jasno stoji da će maksimalno 46 odsto vrednosti od ukupnog projekta biti od nekineskih roba i usluga, odnosno domaćih i drugih proizvođača. Za ovaj deo primenjivaće se domaći zakon o javnim nabavkama.
Kada govorimo o angažovanju domaće privrede na infrastrukturnim projektima tokom 2017. godine i narednih nekoliko godina, domaće firme mogu da konkurišu za poslove vredne ukupno 977,7 miliona evra", navode iz Ministarstva saobraćaja.
Podsetimo, brza pruga duga 350 kilometara, trebalo bi da poveže glavne gradove Srbije i Madjarske, predviđena je projektom kineskog predsednika, čiji je cilj izgradnja infrastrukture i povezivanje Kine s Evropom, Bliskim istokom i Afrikom.
Brza pruga Beograd - Budimpešta deo je kineskog železničkog projekta "Jedan pojas, jedan put".
POGLEDAJTE BONUS VIDEO: VESTI KURIR TV 23.02.2017