„Elektroprivreda“ istražuje ko je kriv, a među prvima su na tapetu v. d. direktora „EPS distribucije“ i izvršni direktor u EPS zadužen za distribuciju
- I dalje se utvrđuje da li je za ovo što se desilo odgovoran EPS ili „Elektrodistribucija“. S jedne strane, problem predstavlja to što su u EPS zakasnili sa očitavanjem, pa je to dovelo do toga da neki sugrađani pređu iz zelene u crvenu tarifu. Negde najverovatnije nisu ni očitali brojila pošto su navodili da je očitavanje vršeno 1. januara, a to je neverovatno jer je u pitanju praznik. Ali, to nije sve. Proverava se i šta se dešavalo u pojedinim distribucijama, da li je i tu napravljen propust, kao i da li su falsifikovani izveštaji o računima za struju - objašnjava izvor Kurira iz EPS i dodaje da smena očekuje svakog za koga se dokaže da je odgovoran za ovu aferu.
Branko Kovačević, predsednik Nadzornog odbora EPS, kaže da će se u ponedeljak, 30. januara, na redovnoj sednici odbora odlučiti o zakazivanju vanredne sednice zbog uvećanih računa.
- EPS proverava da li su uvećani računi greška, a nadležni će odgovarati ako se ustanovi da jesu - istakao je Kovačević, koji ne smatra da bi Milorad Grčić, v. d. generalnog direktora EPS, trebalo da podnese ostavku, kako su to juče tražile opozicione stranke u parlamentu.
- Ne treba on da odgovara ako su pogrešili oni koji su organizovali i obavili očitavanje strujomera. Greške se dešavaju i odgovaraće oni koji su ih napravili - rekao je Kovačević.
Podsetimo, brojni građani žalili su se da su im decembarski računi uvećani, čak i za sto odsto u odnosu na novembarske, a premijer Aleksandar Vučić poručio je da će se sprovesti istraga i da se ovaj skandal neće ponoviti.
Problemi bili i 2014.
POGREŠNO OČITAVANJE
Slična situacija s drastično uvećanim računima za struju desila se i u decembru 2014. godine, kad je na adresu EPS stiglo preko 48.000 reklamacija. Kako je tada utvrđeno, do uvećanja računa došlo je zbog pogrešnog očitavanja brojila, ali i zbog nepoštovanja procedure u različitim distribucijama.
Aleksandar Antić
GRAĐANI NEĆE BITI OŠTEĆENI!
Aleksandar Antić, ministar rudarstva i energetike, istakao je da „nijedan građanin neće biti oštećen“ ukoliko se kroz proces reklamacije utvrdi da je došlo do greške EPS.
- Očekujemo brze reakcije, ocenu šta se dešavalo u pojedinim distribucijama, otklanjanje grešaka, ali i analizu odgovornosti sa smenama onih koji su doveli do ove situacije - istakao je Antić.
EPS
OSAM DANA ROK ZA REKLAMACIJU
Iz EPS poručuju da se reklamacije mogu podneti na šalterima EPS, u elektrodistribucijama, na adresi koja se nalazi na svakom računu.
- Prigovori mogu da se upute i pisanim putem na adresu naznačenu na prednjoj strani računa, ili lično na šalteru na istoj adresi, a rok za prigovor je osam dana - poručili su u EPS i dodali da je procenat očitanih brojila u Srbiji 96,11 odsto, „a broj reklamacija na decembarske račune ne izlazi iz prosečnih okvira“.
Pogledajte bonus video: Kurir TV: Građani se žale na velike račune za struju!