Kakve su nam potrošačke navike

PROMENE: Srbi napuštaju hipermarkete, vraćaju se pijacama

Kurir

Čitanje deklaracija i kupovina u najbližoj radnji, umesto jurnjave za akcijama, neke su od najvećih novina u ponašanju potrošača u 2016.

Građani Srbije više ne haju mnogo za akcije, već kupuju u najbližoj prodavnici, dok povratak na pijace i čitanje deklaracija na proizvodima predstavljaju najveće promene u potrošačkim navikama tokom prošle godine.

Prema istraživanjima trgovinskih lanaca, trend koji Srbiju razlikuje od drugih zemalja jeste i radno vreme velikog broja hipermarketa, ali i prodavnica, koji su i u manjim i u većim gradovima potrošačima dostupni 24 sata, sedam dana u nedelji.

- U tom smislu, lokalni potrošači navikli su na veći komfor prilikom kupovine od svojih suseda. Međutim, suprotno svim očekivanjima, kupci u Srbiji ne tragaju za akcijama i dobrim ponudama kako bi određenu robu kupili što povoljnije, već pazare u najbližoj prodavnici.

Recimo, tek 35 odsto robe široke potrošnje tokom prošle godine kupljeno je na akcijama - kaže za Kurir Marjana Davidović, komercijalna direktorka „Nestle adrijatika“ za Srbiju. Ona dodaje da, u odnosu na prethodne godine, domaći potrošači sve više čitaju deklaracije, kao i da je primetan trend povratka na pijace, koje posećuju barem jednom nedeljno.

Milena Simić iz Beograda kaže da sada daleko manje posećivala velike hipermarkete:
- Primetila sam da se smanjila razlika u ceni namirnica između malih i velikih trgovina. Sad češće idem u kupovinu, ali pazarim samo ono što mi treba.

Potrošači
NAJDRAŽE SU RADNJE U KOMŠILUKU

Goran Papović, predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije, nije iznenađen rezultatom istraživanja trgovaca:
- Srbi su navikli da kupuju u prodavnici u komšiluku. Međutim, problem je što su te prodavnice odavno nestale, a na njihovo mesto došli su su trgovinski lanci, koji su u borbi za što veći profit uskladili i svoje radno vreme.

Činjenice
UKUSI U TRENDU

Porastao broj domaćinstava koja kupuju više vrsta kafe - tursku, čistu instant kafu, mikseve 2 u 1, 3 u 1...

U srpskim kućama sve je više godži semenki i čija semenki, kao i aronije

Gulaš, sarma i majonez su omiljena zimska hrana

Supe u kesici zamenile su domaće supe

Suvog biljnog začina i kafe domaći kupci se ne odriču bez obzira na cenu