Foto: Thinkstock

PORAŽAVAJUĆI REZULTATI ANKETA EFEKTIVE

NEZADOVOLJNI POTROŠAČI: Srbi kivni na trgovce, bankare i komunalce

Za prodavce verujemo da podvaljuju lošu robu, za javna preduzeća da naplaćuju ofrlje, a za domaće i strane banke da ih varaju gde stignu

InfoBiz
> 00:00h

Građani Srbije ogorčeni su ponašanjem trgovaca, banaka i javnih komunalnih preduzeća, pokazale su tri ankete udruženja bankarskih klijenata Efektiva o zadovoljstvu potrošača pruženim uslugama.Većina anketiranih misli da im trgovci „uvaljuju nebezbednu robu lošeg kvaliteta“, da im se mesečni računi za komunalne usluge šalju bez merenja realne potrošnje, a da bankari smišljaju sve moguće načine da ih prevare.Nedovoljna kontrola - Čak 98 odsto ispitanika smatra da su proizvodi na tržištu nebezbedni, a čak 90 odsto veruje da bi ih trgovci prevarili. Da je domaća roba lošijeg kvaliteta od uvozne, veruje 96 odsto učesnika ankete o zadovoljstvu potrošača kvalitetom robe i uslugama trgovaca u Srbiji. Takođe, 97 odsto smatra da državne institucije ne kontrolišu dovoljno kvalitet proizvoda na tržištu - rekla je Milica Živković, stručni saradnik u Efektivi.Anketa o zadovoljstvu potrošača uslugama komunalnih preduzeća otkrila je da 94 odsto građana nezadovoljno nekim komunalnim preduzećem. - Njih 97 odsto smatra da ne dobijaju uslugu srazmerno ceni koju plaćaju, a 95 odsto veruje da komunalna preduzeća ne mere potrošnju svakog potrošača. Iako nisu zadovoljni uslugama, 43 odsto potrošača ne bi tužilo komunalno preduzeće, a razlog za to je što 89 odsto veruje da bi sud stao na stranu državnih firmi - kaže Živkovićeva. Izgovori Predsednik UBK Efektiva Dejan Gavrilović rekao je da je istraživanje o zadovoljstvu građana uslugama banaka pokazalo da je čak 93 odsto anketiranih imalo neku zamerku na njihov rad, a 98 odsto nema poverenja u banke, naprotiv, veruje da ih varaju gde stignu. - Isti procenat potrošača ističe da im obraćanje Narodnoj banci za pomoć u sporu s bankom nije pomoglo. Da osiguravajuće kuće ne bi isplatile osiguranu sumu, očekuje 89 odsto potrošača, a 92 procenta veruje da bi se poslužile različitim izgovorima da izbegnu isplatu ugovorene sume - ističe on. S. Tomčić