Naime, beogradski aerodrom je lane ostvario prihod od 8,1 milijardu dinara, isto kao i 2014, ali zabeležio je dobit od svega 2,5 milijardi, što je za 847,5 miliona manje nego u 2014. godini, pokazuju podaci iz informatora tog preduzeća sa sajta Beogradske berze. Podaci govore i da Vlaisavljević, koji je na čelu aerodroma od 7. avgusta 2014, nije žalio para na zaposlene, pa je na njihove zarade prošle godine potrošeno 953,2 miliona dinara više nego u 2014.
Aerodrom je na kraju marta prošle godine naplatio od države otpisana potraživanja prema „Er Srbiji“ u visini od 1,9 milijardi dinara, ali nastavljeno je gomilanje potraživanja prema ovoj kompaniji, zbog čega je stavka „ostali rashodi“ dostigla 1,8 milijardi dinara.
Dobit iz budžeta
Broker Nenad Gujaničić objašnjava da Aerodrom „Nikola Tesla“ već dve godine zaredom beleži natprosečno visoku neto dobit, koja je u velikoj meri posledica vanrednih prihoda iz budžeta.
- Kompanija je u četvrtom kvartalu 2014. i u prvom kvartalu 2015. naplatila otpisana potraživanja prema nacionalnom avio-operateru „Er Srbiji“ u iznosu od 4,2 milijarde dinara, što je opredeljujuće uticalo na visok krajnji rezultat. Da nije bilo ovih vanrednih uplata iz državnog budžeta, dobit bi u ove dve godine bila niža u proseku za 50-60 odsto - objašnjava Gujaničić. On ističe da, uprkos tome što je poslovanje Aerodroma, ako se uzme u obzir broj putnika i avio-operacija, znatno poboljšano formiranjem nacionalne avio-kompanije „Er Srbija“, finansijski rezultati nisu pratili taj trend.
- Finansijski rezultati nisu pratili ovaj trend iz jednostavnog razloga što je ugovorom o strateškom partnerstvu sa „Etihadom“ „Er Srbija“ oslobođena obaveze plaćanja usluga Aerodromu. Još nije poznato do kada će odredbe ovog ugovora važiti, ali gotovo je izvesno da ni u ovoj godini „Er Srbija“ neće plaćati svoje obaveze, koje čine 55 odsto prihoda Aerodroma - kaže Gujaničić.
Savetnik za strana ulaganja Mahmud Bušatlija ističe da se smanjenje prihoda firme ne radi pred privatizaciju.
- Ako pada profit, a povećava se promet, onda tu nešto nije u redu. Ako proporcijalno više pada profit nego što pada prihod, onda to znači da se negde troši više nego što bi trebalo. Onda je to neuspešno rukovođenje firmom. Menadžment mora da vodi računa o svim rashodima, pa i za plate. Mislim da se tu radi prvenstveno radi plate, a ne radi posla - kaže Bušatlija. On dodaje da Aerodromu gubitak pravi i „Er Srbija“, koja je privilegovana, jer plaća manje od drugih.
Aerodrom „Nikola Tesla“
IMAĆEMO ŠEST PUTA VEĆU DOBIT
Umesto da objasne razloge za pad profita uprkos povećanju putnika, iz Aerodroma „Nikola Tesla“ navode da su podaci iz informatora koje su dostavili Beogradskoj berzi 28. februara 2016. izrađeni „isključivo u statističke svrhe“ i nisu zvaničan finansijski izveštaj o poslovanju kompanije:
- Navedeni podaci bitno se razlikuju od očekivanih finansijskih rezultata kompanije, koji će biti dostupni na dan usvajanja i objavljivanja godišnjeg Finansijskog izveštaja za 2015, 30. juna. Očekivana bruto dobit Aerodroma u 2015. iznosiće 3,971 milijardu dinara, što je za šest odsto više u odnosu na 2014, a neto dobit u 2015. iznosiće 3,314 milijardi dinara.
O Vlaisavljeviću
U „Jat ervejzu“ počeo da radi 1995. godine
U oktobru 2007. postao generalni direktor „Jat ervejza“
Od 2009. do 2011. bio predsednik Upravnog odbora „Jat ervejza“
Od 2009. do 2013. bio potpredsednik, a onda i predsednik Privredne komore Srbije
Na čelo Aerodroma došao 7. avgusta 2014. Godine