MUTNO: Građani zbog Pošte umalo bez popusta na komunalije

Fonet
„Infostan“ potvrdio da je bilo kašnjenja u transferima novca uplaćenog 15. marta, do kada se obračunavaju popusti na uplate, dok u „Pošti Srbije“ tvrde da nisu zakazali

BEOGRAD - „Pošta Srbije, kojom upravlja Milan Krkobabić, zadržala je, duže nego što je trebalo, na svojim računima više desetina miliona dinara koje su građani Srbije uplatili na ime računa za komunalije, saznaje Kurir.

Zbog toga bi u pojedinim gradovima, kao što je Beograd, građani mogli da ostanu bez popusta od pet do sedam odsto na račune za komunalije.

Da je „Pošta Srbije“ imala problem u transferu novca naplaćenog 15. marta potvrdio je beogradski „Infostan“, preko čijih se računa obavlja objedinjena naplata grejanja, vode, kanalizacije, čišćenja zgrada, iznošenja smeća. Svakog 15. u mesecu stotine hiljada građana plaća račune za „Infostan“ jer je to poslednji dan da dobiju popust od pet, šest ili sedam odsto. Za prosečan račun od 8.000 dinara reč je o uštedi od 400 do 560 dinara, što nije mala stvar za građane, a na drugoj strani ni za komunalna preduzeća u Beogradu, koja bi tako uvećala prihod za pet-sedam miliona dinara.

- Nezvanično objašnjenje „Pošte“ bilo je da je pao server, ali mnogi sumnjaju u to. Reč je o ogromnom novcu... Bilo bi zanimljivo da se proveri šta se stvarno dešavalo, posebno jer „Pošta“ zvanično negira bilo kakvo kašnjenje, a „Infostan“ priznaje da je dobio novac sa zakašnjenjem - kaže sagovornik Kurira iz „Pošte Srbije“ koji je želeo da ostane anoniman.

U „Infostanu“ su za Kurir potvrdili da je „Pošta Srbije“ imala problem s uplatama građana od 15. marta, ali nisu želeli da kažu s koliko kašnjenja su dobili novac i o kojoj je sumi reč.
- „Pošta Srbije“ nam je naknadno dostavila uplate korisnika od 15. marta, koje će biti obrađene, pa će na taj način popusti biti uredno obračunati svima koji na njih imaju pravo. Svim korisnicima koji imaju pravo na popust, a koji su 15. marta platili račun biće obračunati popusti, niko neće biti oštećen - tvrde u „Infostanu“.

U „Pošti Srbije“ za Kurir negiraju da je kasnio transfer novca „Infostanu“.
- Svi šalteri su besprekorno funkcionisali i sve uplate i isplate, kao i uplata računa za „Infostan“, evidentirane su istog dana s datumom i vremenom uplate. Takođe, istog dana nesmetano su transferisana uplaćena sredstva građana na račun „Infostana“. Sve uplate proknjižene su istog dana i novac građana stigao je na račune na koje je izvršena uplata bez ikakvog zastoja - tvrde u „Pošti“.

Organizacija potrošača Srbije
„POŠTA“ DA SNOSI ODGOVORNOST

Ljubiša Andrejić iz Organizacije potrošača Srbije kaže za Kurir da zadržavanje novca nije u skladu s dosadašnjim poslovanjem „Pošte Srbije“, pa ako su time građani oštećeni, trebalo bi naći način da se obeštete.
- „Pošta“, kao i svi koji barataju našim novcem, uplatama i isplatama, mora da preuzme odgovornost i preduzme sve da se to više ne desi. Građani ne bi trebalo da sumnjaju u manipulaciju i da strepe. Postoje sistemi u koje bi institucije kao što je „Pošta“ trebalo da investiraju kako bi se plaćanja obavljala nesmetano i kad se desi tehnički problem - smatra Andrejić.