"Vrednost projekata u putnoj infrastrukturi iznosi blizu tri milijarde evra, a stepen povučenosti kredita je oko 60 odsto", rekla je Mihajlović otvarajući na plenarnoj sednici drugi dan Kopaonik biznis foruma.
Ona je kazala da će Koridor 10 biti završen skoro ceo do kraja godine, ali da će možda ostati deo kroz Grdeličku klisuru, što će sve biti završeno do početka februara.
"To je za Srbiju od velikog značaja i očekujemo novo zapošljavanje i nove investicije u narednih pet godina duž koridora", naglasila je Mihajlović.
Ona je istakla da će se Koridor 10 ponovo vratiti na mapu Evrope, s obzirom da sada saobraćaj ide preko Rumunie i Bugarske. Mihajlović je rekla da se za autoput Niš-Merdare-Priština-Tirana-Drač završava projektno-tehnička dokumentacija, koja će biti spremna polovinom naredne godine, kada će moći da počnu radovi. Prema njenim rečima, taj projkat će biti realizovan u dve faze koje će ukupno koštati 800 milona evra, a samo prva faza 550 miliona evra.
Mihajlović je rekla da je prošle godine izgrađen 101 kilometar autoputa i obnovljeno 120 kilometara puteva u Srbiji. Ona je podsetila da će u naredne četiri godine biti obnovljeno 1.100 kilometara puteva u Srbiji, u vrednosti od 400 miliona evra.
"Vrednost aktuelnih projekata na železnici je oko 1,5 milijardi evra", navela je Mihajlović.
Ministarka je podsetila da je od januara ove godine počelo izdavanje izdavanje elektronske građevinske dozvole, koja mora da bude dobijena u roku od 28 dana, kao i da je prethodno uvedena objedinjena procedura izdavanja dozvola. Prema njenim rečima, u decembru 2015. je broj građevinskih dozvola povećan za 56 odsto u odnosu na isti period 2014. godine, a vrednost građevinskih radova za 26 odsto.
Ona je naglasila da se u Srbiji gradi i Koridor 11 koji treba da poveže Srbiju i Crnu Goru i taj putni pravac postao je deo transportne mreže Zapadnog Balkana.
"Putna i železnička infrastruktura su prepoznate u razgovorima sa EU i svi projekti koje je Srbija predložila u okviru Berlinskog procesa ušli su u osnovnu transportnu mrežu EU. To je značajno za nas i povezivanje regiona. Srbija će tako iskoristiti dobar položaj pošto smo najkraća ruta između istoka i zapada", rekla je Mihajlović.
Potpredsednica vlade je naglasila da je priritetan projekat i izgradnja brze pruge od Beograda do Budimpešte i da se za taj projekat, kao i za gradnju autoputa Niš-Merdare, radi na obezbedivanju izvora finansiranja.
Mihajlović je rekla da je Vlada Srbije otvorena za različite modele finansiranja i da se razmatraju koncesija i drugi vidovi javno-privatnih partnerstava.
"Ranije su kasnili projekti u proseku tri do četiri godine i zato sa mnogima ne možemo da se pohvalimo, ali sada je druga situacija i sve što je bilo planirano za 2015. je i realizovano", istakla je ona.
Prema njenim rečima, stepen izvršenosti budžeta tog ministarstva za kapitalne investicije je 98 odsto.
Ministarka Mihajlović izjavila je danas da u narednih pet godina iz preduzeća Železnice Srbije treba da ode oko 6.000 ljudi.
Ona je rekla da u prvoj godini treba da ode oko 2.000 ljudi, iz sva tri odnosno četiri preduzeća, i istakla da racionalizacija broja zaposlenih u tom preduzeću ne kasni nijedan dan.