Popusti u radnjama širom Srbije
NAVALI, NARODE, AKCIJA JE U TOKU: Nove rasprodaje, cene niže i do 70 odsto, ali kase i dalje prazne!
Prepuni rafovi sniženja od 20 odsto na već prepolovljene cene zimske garderobe i obuće dokaz su slabe kupovne moći građana
> 00:00h
BEOGRAD - Sniženja do čak 20 odsto na već postojeća sniženja od 50 odsto preplavila su trgovinske radnje u prestonici, ali i drugim većim gradovima u Srbiji, koje su prvi put zimsku rasprodaju prolongirale do kraja februara. Haljine, džemperi, pantalone, ali i neki artikli za kuću nude se i po 70 odsto sniženim cenama, a ekonomisti i potrošači ovaj potez trgovaca vide kao posledicu sve slabije kupovne moći građana.
Ekonomista Ljubomir Madžar ističe siromaštvo građana kao razlog dugotrajne rasprodaje. - Trgovci ne daju popuste iz altruizma ili zbog ljubavi prema potrošačima. Najverovatnije ih je na taj postupak nateralo to što su prodali manje nego što su očekivali. Zalihe su prepune i sad moraju da se rasterećuju. Bolje da robu rasprodaju nego da je drže i izlažu se troškovima, a da im kapital stoji vezan - kaže Madžar i dodaje da je drugi faktor rasprodaja sezonske prirode - zbog zamene robe novim modelima, što je praksa i u Evropi. Jesenje kolekcije Upornost se isplati
Goran Papović NE MOŽE SNIŽENJE DA TRAJE DUŽE OD REGULARNE PRODAJE Predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović ističe da nemaština ipak nije glavni razlog za to što su trgovci produžili rok zimske rasprodaje. - Rasprodaje nisu tu zbog nemaštine, nego je to igra trgovaca da privuku narod. Prodajni podsticaj je jasno definisan zakonom o trgovini i zna se koliko može biti oglašeno - od kog do kog perioda i po kojoj ceni - i ne može prodajni podsticaj trajati duže nego što je bila redovna cena. To su najveći problemi s kojima tržišna inspekcija mora da se suoči - ukazuje Papović.