Represija: Podaci govore da se „Telekom Srbija“ oglašava u svim dnevnim novinama osim u našem listu, i to od kada smo počeli da kritički pišemo o vladajućoj garnituri
BEOGRAD - Državna kompanija „Telekom Srbija“, koju vodi Predrag Ćulibrk a kontroliše Vlada Srbije, više od dva meseca se ne oglašava u Kuriru, najtiražnijem listu u Srbiji.
Analitičari smatraju da je reč o politički dirigovanom potezu i pritisku na medije da bi se uskraćivanjem novca od oglasa naš list naterao da ne kritikuje vlast.
Oglasi su ukinuti 17. novembra, samo nekoliko dana pošto je Kurir objavio da u Srbiji postoji cenzura i da ne želi više da trpi pritiske i ucenjivanje vlasti. „Telekom“ je jedan od najvećih oglašivača u medijima, pa je tako najpogodniji za ekonomske ucene i pritisak na medije da bi se primorali da pišu onako kako odgovara vladajućoj garnituri.
Zvanični podaci o oglašavanju „Ipsos stratedžik marketinga“ govore da se „Telekom“ oglašava u svim dnevnim novinama, što je bio slučaj i do 17. novembra, ali posle toga oglasa nema samo u Kuriru. Takođe je zanimljivo da je u periodu od 1. novembra 2015. do 1. januara 2016. najviše oglasa od svih novina dobio Informer, čak 39. U istom periodu najviše novca dobile su Večernje novosti, na drugom mestu je Blic, a na trećem Informer. Ista politika oglašavanja nastavila se i u januaru, pa se do 25. januara „Telekom“ oglašavao u svim dnevnim listovima osim u Kuriru.
Slično se dešavalo i sa oglašavanjem „Telekoma“ u magazinima. Samo su izdanjima „Adrija medija grupe“, koja izdaje i Kurir, ukinuti oglasi posle 17. novembra. Ostali izdavači nastavili su da dobijaju novac od državne telekomunikacione kompanije.
Slično se dešavalo i sa oglašavanjem „Telekoma“ u magazinima. Samo su izdanjima „Adrija medija grupe“, koja izdaje i Kurir, ukinuti oglasi posle 17. novembra. Ostali izdavači nastavili su da dobijaju novac od državne telekomunikacione kompanije.
Dragan Dobrašinović, predsednik Topličkog centra za demokratiju i ljudska prava, kaže za Kurir da je politika oglašavanja stvar odluke menadžmenta preduzeća i ona, kada je reč o privatnim firmama, počiva isključivo na ekonomskim kriterijumima.
- Kada je reč o preduzećima u državnom vlasništvu, na odluke uvek utiču i politički parametri. Imajući u vidu tiraž Kurira, ali i uređivačku politiku, jasno je da odluka „Telekoma“ da se ne oglašava u vašem listu nije ekonomski motivisana, nego politički - istakao je on.