BEOGRAD - Atlantic Grupa je u prvih 9 meseci 2015. godine ostvarila prihode od prodaje od 522,9 miliona evra, što u odnosu na isto razdoblje 2014. godine predstavlja rast od 4,8 odsto.
Dobit pre kamata i poreza (EBIT) iznosi 44,8 miliona evra i manja je za 9,9 odsto, najviše usled rasta cena sirovina i nepovoljnog kretanja kursa stranih valuta, dok neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 30,0 miliona evra, što predstavlja rast od 9,0 procenata.
Do kraja godine menadžment nastavlja sa fokusom na internacionalizaciju i rast na postojećim tržištima i na upravljanju rizicima, održavanje likvidnosti i upravljanje finansijskim obavezama.
Od važnih poslovnih događaja u prvih 9 meseci ističe se nova organizacija distributivnog poslovanja kroz dve glavne zone, Zonu Istok i Zonu Zapad, nadovezano na proces intenzivne internacionalizacije i jačanje distributivnih funkcija van regiona, što se odrazava i kroz osnivanje vlastitih distributivnih kompanija u Austriji i Njemačkoj.
U ovom je periodu ugovorom sa novim principalom Phillips Hrvatska dodatno proširen i distributivni portfolio na hrvatskom tržištu.
Takođe je, nakon nepune godine od početka radova, počela s radom novoizgrađena fabrika energetskih pločica iz asortimana sportske prehrane u Novoj Gradiški, u koju je uloženo preko 13 miliona evra. Poslednja akvizicija Atlantic Grupe – kompanija Foodland, u potpunosti je uspešno integrisana u poslovni sistem Atlantic Grupe i danas s brendom Bakina tajna čini novo poslovno područje Gourmet.
Konačno, u trećem je tromesečju Atlantic Grupa prema poslednjem istraživanju Euromoney-ja, vodećeg svetskog finansijskog časopisa, proglašena za najbolje vođenu kompaniju u Hrvatskoj i za najbolje vođenu kompaniju u sektoru hrane i pića u regionu središnje i istočne Europe.
Gledajući strukturu prihoda od prodaje, ukupnom rastu Atlantic Grupe u prvih 9 meseci 2015. najviše su pridoneli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 12,9 odsto, Strateško poslovno područje Slatko i slano s rastom od 5,0 odsto, Strateško poslovno područje Kafa s rastom od 4,7 posto, Strateško distributivno područje Hrvatska s rastom od 10,6 procenata i Strateško distributivno područje Srbija s rastom od 8,3 odsto.
Kafa se s 19,5 procenata udela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija s 102,2 miliona evra prihoda od prodaje u prvih 9 meseci.
Posmatrano po tržištima, najveći i jednak rast od 9,6 posto ostvaren je na tržištima BiH i Srbije, koja je drugo po veličini tržište Atlantic Grupe s udelom u ukupnom prihodu od 22,6 posto. Na tržištu Hrvatske, koja s 26,8 odsto ima najveći udeo u prihodu od prodaje, ostvaren je rast od 9,4 procenata.
Sopstvene robne marke Atlantic Grupe učestvuju u prodaji sa 65,3 odsto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 19,2 odsto, apotekarski lanac Farmacia sa 6,3 procenata dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sistema u zemlji i inostranstvu u ukupnom prihodu od prodaje ucestvuju s 9,3 odsto.