O Markovićevoj ostavci biće raspravljano na sledećoj sednici gradskog parlamenta, a građani će dobiti nove račune za septembar bez nametnutog osiguranja koje će moći da plate u novom roku, do 25. oktobra. Korisnici koji su uplatili 200 dinara za osiguranje stana u oktobru, ali ga ne žele, dobiće novac nazad tako što će im biti umanjen sledeći račun.
Naime, osiguranje stana „Ðenerali osiguranja“ nije obavezno, ali ga je „Infostan“ stavio među stavke računa koje građani plaćaju svakog meseca, kao što su iznošenje smeća i čišćenje ulaza, koji su obavezni. Tako je skoro neopaženo zavukao ruku u džep Beograđana jer su mnogi, ne sluteći prevaru, platili račune, pa i ovih 200 dinara.
Odgovornost
Gradonačelnik Beograda Siniša Mali pozvao je juče Markovića da podnese ostavku ili će ga smeniti jer je učinio nešto bez znanja Skupštine grada, Upravnog odbora preduzeća, a na štetu građana.
Predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević potom je saopštio da je Marković ponudio ostavku iz moralnih razloga i naveo da će o njegovoj ostavci na narednoj sednici raspravljati gradski parlament. On je precizirao da je ostavka ponuđena najpre u usmenom razgovoru, a da je i napismeno očekuju do kraja dana.
- Postoje dve kategorije računa koje je poslao „Infostan“ - oni na kojima se nalazi 200 dinara za osiguranje stana i oni koji nemaju tu stavku jer su ranije osigurani i po tom osnovu je imaju u računu. Oni koji su dobili račun u kom nije navedena stavka od 200 dinara dobiće obaveštenje da su njihovi računi validni. Računi na kojima se nalazi stavka za „Ðenerali osiguranje“ biće stornirani i korisnici će dobiti nove račune - objasnio je Nikodijević. On je dodao i da će rok za plaćanje računa sa 15. oktobra biti pomeren na 25.
Nikodijević je istakao i da će građanima koji su platili račun na kom postoji stavka integrisanog osiguranja sledeći račun biti umanjen za 200 dinara sa pripadajućom zateznom kamatom.
Upitan kako je nastala sporna situacija, Nikodijević je rekao da je do toga došlo „različitim pogrešnim tumačenjima zakona“ i šta je dozvoljeno a šta nije, kao i nekim odobrenjima koja postoje i nekim zabranama koje su izdate od 1996. godine do danas u sistemu koji se mnogo puta menjao. Inače, posle pobune građana zbog nove stavke osiguranja, „Infostan“ je saopštio da osiguranje nije obavezno i da je to i pisalo na flajerima uz račune, kao i da osiguranje važi za jedan mesec posle uplate, dok neplaćanje ne povlači posledice. Odgovor „Infostana“ na pitanje koliko je građana platilo osiguranje iako nije moralo nismo dobili.
„Đenerali osiguranje“
SVE JE ZAKONITO
U „Ðeneraliju“ kažu za Kurir da su zaključili zakonit ugovor sa „Infostanom“.
- Verujemo da njime nisu povređena prava potrošača, naprotiv, da su ona u odnosu na raniju praksu distribucije osiguranja preko „Infostana“ znatno unapređena. Navedeni ugovor su podržale relevantne organizacije i institucije, koje su dale saglasnost za slanje ponude. Građani su jasno informisani o ponudi - ističu u „Ðeneraliju“ i dodaju da su spremni da prilagode slanje ponude novim preporukama.
Potrošači
PREKRŠENO PET ZAKONA
Nacionalna organizacija potrošača Srbije (NOPS) i Centar potrošača Srbije (CEPS) najoštrije osuđuju potez „Infostana“ i ocenjuju da je prekršeno čak pet zakona - Zakon o javnim preduzećima, Zakon o osiguranju, Zakon o obligacionim odnosima, Zakon o zaštiti potrošača i Zakon o zaštiti podataka o ličnosti.
- Ovakvu praksu Zakon o zaštiti potrošača tretira kao nepošteno, odnosno obmanjujuće poslovanje. Potrošačima su uskraćena bitna obaveštenja koja omogućavaju razumno odlučivanje u pogledu kupovine ove usluge - navodi se u zajedničkom saopštenju NOPS i CEPS.
Ombudsman
SKANDAL
Poverenik za informacije od javnog značaja Rodoljub Šabić i zaštitnica građana Grada Beograda Katarina Žeželj ocenili su potez „Infostana“ kao skandalozan i nedopustiv.
- Od „Infostana“ ću zatražiti svu dokumentaciju i objašnjenje na osnovu čega je na uplatnicama tog preduzeća došlo do fakturisanja nekakvog osiguranja za stan - rekla je Žeželjeva.