ISTRAŽUJEMO: Šarančićevi ljudi opet drmaju Železnicama

Ivan Bogavac i Zvezdan Pavićević novi su pomoćnici direktora „Srbija karga“, iako su bili i bliski saradnici bivšeg generalnog direktora u vreme nabavki famoznih „šveđanki“

BEOGRAD - „Srbija kargo“, novoformiranu firmu „Železnica Srbije“, vodiće kadrovi koji su učestvovali u štetnoj nabavci lokomotiva za vreme bivšeg direktora Milanka Šarančića, a zbog koje je ovo državno preduzeće oštećeno za stotine miliona dinara, saznaje Kurir.

Naime, pomoćnik direktora nove državne firme biće Ivan Bogavac, nekadašnji Šarančićev pomoćnik za pravne poslove, koji se tada nije ogradio od nabavki „šveđanki“, a zašta se sada Šarančiću i sudi. Bogavcu će u „Srbija kargu“ na istoj poziciji društvo praviti Zvezdan Pavićević, koji je takođe poznat po spornim poslovima. On je 2008. godine kao pomoćnik direktora za ekonomske poslove dao saglasnost na ugovor o modernizaciji desetak kilometara barske pruge kojim su „Železnice“, prema izveštaju Unutrašnje kontrole, oštećene za 92,8 miliona dinara.

Restrukturiranje

„Železnice“ prolaze kroz restrukturiranje u kom će se formirati tri zavisna preduzeća i jedno matično. U toku je borba za fotelje, a pobedu izgleda da odnose provereni kadrovi.
- Reč je o starom društvu. Bogavca i Pavićevića je na ove pozicije predložio Miroljub Jeftić, koji je predložen za direktora „Karga“, a nekada je bio i Šarančićev savetnik. Iako se suđenje sada ponavlja, Šarančić jeste bio osuđen na pet godina zbog štete od skoro milion evra prilikom nabavke slovenačkih i švedskih lokomotiva. Posle ove afere Bogavac je bio u nemilosti, ali je s Jeftićevim povratkom dobio važnu poziciju - kaže sagovornik Kurira iz „Železnica“.

Bez prijava

Bogavac je pre postavljenja na novu funkciju u „Srbija kargu“ bio glavni koordinator za poslove ugovaranja u Sektoru za pravne poslove. Bogavca i Pavićevića povezuje remont pruge Beograd-Bar na deonici Bela Reka-Veliki Borak iz 2008. godine. Obojica su dala saglasnost na ugovor u kom su, kako je utvrdila Unutrašnja kontrola, bile „naduvane“ cene. Tako su „Železnice“, između ostalog, platile privatnom preduzeću krečenje linija u tunelu dva miliona dinara ili 262 dinara po dužnom metru!

Izveštaj nikada nije rezultirao prijavama, a Pavićević je nakratko bio u Sektoru za devizne poslove. Na novu funkciju došao je s visokog mesta pomoćnika generalnog direktora za ekonomske poslove.
Miroljub Jeftić, novi direktor „Karga“, nije imao komentar o kadrovima koje je izabrao.

Famozne lokomotive
PUMPANJE, OPTUŽBE I PRITVOR

Milenko Šarančić postao je direktor „Železnica“ 2004. . Švedske lokomotive nabavljene su za 3,5 miliona evra 2005. Pod optužbama da je nabavka bespotrebno obavljena van Srbije, da je cena „naduvana“ jer su lokomotive kupljene od posrednika i da je tender bio nezakonit, Šarančić je priveden 2. juna 2010, a u januaru 2011. njemu i njegovim saradnicima počelo je suđenje. U pritvoru je proveo više od 13 meseci.

Sindikati posmatraju
VLADA ĆE BITI KRIVA ZA PROPUSTE

Milan Veljković, predsednik Nezavisnog sindikata železničara Srbije, nije hteo da komentariše nova kadrovska rešenja, već je samo kratko rekao: - Kadrovsku politiku vodi Vlada Srbije i ona će biti odgovorna ako bude problema i propusta.

Činjenice
ANGAŽMAN BOGAVCA I PAVIĆEVIĆA

- Bogavac je bio pomoćnik za pravne poslove Milanka Šarančića prilikom sporne nabavke lokomotiva

- Pre nove funkcije Bogavac je bio glavni koordinator za poslove ugovaranja u Sektoru za pravne poslove

- Bogavac je bio dugogodišnji predstavnik „Železnica“ u ćerki firmi „Želturist“, koja godinama pravi ogromne gubitke

- Pavićević je kao Šarančićev pomoćnik za ekonomske poslove dao saglasnost na ugovor kojim su „Železnice“ oštećene 92,8 miliona dinara