Foto: Profimedia

ISTRAŽUJEMO

RAT ZA DOMAĆE TRŽIŠTE GRADSKOG PREVOZA: Srbe će voziti Hrvati, Ameri i domaći taksi!

IZBOR: Domaći prevoznici dobijaju konkurenciju, od 1. avgusta startuje hrvatska taksi firma „Kameo“, građani već koriste aplikaciju Car:Go, a do kraja godine najavljuje se i američki Uber. Usluge novih prevoznika biće i do 50 odsto jeftinije, ali će moći da se plaćaju elektronski

InfoBiz
> 13:28h

BEOGRAD - Od ovog leta Beograđani će kada budu želeli taksi prevoz moći da biraju između domaće firme, stranog preduzeća ili korišćenja aplikacije Car:Go na „pametnom“ mobilnom telefonu, a ukoliko američki „Uber“ dobije dozvolu za poslovanje u Srbiji, i ovaj servis bi mogao da proradi do kraja godine. I dok će građanima to pružiti daleko veći izbor i jeftinije opcije gradskog prevoza, ukoliko se pokažu bezbednim i funkcionalnim, domaćim taksi službama to bi mogla da bude omča oko vrata. No, to izgleda ne brine hrvatsku kompaniju „Kameo“, najveću taksi službu u komšiluku, koja 1. avgusta počinje da radi u Srbiji. Hrvatski „Kameo“ je u Srbiji već prisutan kroz Taksi navigator, softverski sistem koji se koristi u Zrenjaninu, Čačku, Leskovcu, Novom Sadu i Pančevu, a uskoro i u još šest gradova. - Srpsko tržište je veliko i zahtevno. Uvideli smo priliku i odlučili da pokrenemo svoje poslovanje, koje je u potpunosti prilagođeno tržišnim okolnostima u Srbiji i zakonskim regulativama - rekao je direktor „Kamea“ Vladimir Minovski. Već dve nedelje Beograđani mogu koristiti aplikaciju Car:Go, sličnu američkom Uberu, kojom građani mogu naručiti da ih prevezu njihovi sugrađani koji nisu taksisti, ali žele da nešto zarade. Aplikacija Car:Go, koja je slična Uberu, iz pilot-faze izlazi za dvadeset dana, kaže Vuk Guberinić, direktor firme „Car:Go“, i navodi da su od taksija jeftiniji 30 do 50 odsto. Preko aplikacije klijent poziva vozilo, vidi za koliko stiže, ko ga vozi i koliko će to da košta. Razlika od Ubera je u klasi vozila, jer se Car:Go opredelio za mini-klasu, male automobile kao što su „fijat 500“, „reno tvingo“, „ševrolet spark“... - Naši klijenti će se voziti u osiguranim kolima, svaka vožnja biće osigurana polisom putnog osiguranja. Vožnju plaćate telefonom. Morate da skinete aplikaciju i da imate pej-pal nalog - ističe on. Srpski taksisti smatraju da je ovo nelojalna konkurencija. - Kome ćete da se žalite ako vam se nešto desi u tom Uberu? Podatke o taksistima i njihovim vozilima ima Grad i u slučaju nekog problema, putnik se može žaliti i sledi kazna - objašnjava za Kurir Sreten Stojiljković iz Strukovnog udruženja taksi preduzetnika Beograda.

Sejf drajver NE PLAŠIMO SE STRANIH KOLEGA Građanima koji popiju malo više na usluzi je još jedna vrsta prevoza slična taksiju - sejf drajver, koji klijenta prevozi njegovim kolima do određene lokacije. Slobodan Bulajić, vlasnik ove firme, kaže da su bili pioniri jer su prvi ovu uslugu ponudili 2007. - Taksi je jeftiniji, ali mi prevezemo i auto, pa ljudi ne moraju sutradan da dolaze po njega. Aplikacije nam nisu konkurencije, ali normalno je da se tehnologija menja i da se prave nove firme - navodi ovaj preduzetnik.

Udruženje taksista DRŽAVA OD UBERA NEĆE IMATI KORISTI Sreten Stojiljković iz Strukovnog udruženja taksi preduzetnika Beograda ističe da država od Ubera neće imati koristi, a svaki od 17.000 taksista državi mesečno uplati sto evra. - Nema posla ni za taksiste koji sada rade u Srbiji, ne vidim šta će raditi Hrvati. U Beogradu ne mogu da dobiju dozvolu jer je Grad propisao da može da radi 4.500 taksista, a ima ih 7.000. Ako država ne reaguje, biće blokade grada - poručuje on.