PODGORICA - Nakon pretvaranja JAT-a u Er Srbiju, povlastice može da ima prevoznik sa 500 hiljada putnika, a to je samo srpska kompanija, pišu Vijesti.
Menadžment beogradskog aerodroma ukinuo je popuste za prihvat i opsluživanje aviona Montenegro erlajnza (MA) koji su važili ranijih godina, iako im je crnogorska kompanija jedan od najvažnijih partnera po obimu ostvarenog saobraćaja, pišu podgoričke Vijesti.
To se dogodilo nakon pojave kompanije Er Srbije i predstavlja dodatni hendikep za MA koji se suočava sa narastajućom konkurencijom srpske kompanije na veoma prometnim i unosnim linijama između Beograda i Crne Gore.
Koliko je linija za Beograd bitna za MA, pokazuje podatak da je lani 42 odsto svog ukupnog prometa ostvario na letovima između Srbije i Crne Gore.
Er Srbija na aerodromu “Nikola Tesla” uživa ogromne popuste u prihvatu i opsluživanju aviona, a potom im srpska Vlada iz budžeta nadoknađuje razliku do pune cene, navodi list.
Vijesti dalje pišu da je kabinet premijera Aleksandra Vučića, neposredno nakon završetka transakcije sa “Etihadom” i pretvaranja JAT-a u Er Srbiju, izdao “smernice” rukovodstvu aerodroma, po kojim povlastice u vazdušnoj luci može da ima aviokompanija koja je prevezla više od pola miliona putnika godišnje. Taj uslov ispunjava samo Er Srbija, pa je, na primer, zbog porasta aerodromskih troškova za petinu, mađarski “Viz er” lani odmah smanjio broj letova za Beograd.
MA je lani na aerodromu “Nikola Tesla“ ostvario promet od 258.841 putnika, po čemu su četvrti partner beogradske vazdušne luke.
Uprkos tome, cene za avione MA u Beogradu od aprila prošle godine su uvećane, jer kompanija više ne dobija popuste koji su joj bili garantovani do tada važećim ugovorom sa aerodromom “Nikola Tesla“.