Foto: Marina Lopičić

Železnice Srbije

AFERA REMONT: Vlada je znala sve o remontu vagona

Ugovori s remonterima nisu mogli biti potpisani bez saglasnosti države, poručio prvi čovek srpskih pruga Miroslav Stojčić

InfoBiz
> 07:36h

BEOGRAD - „Nijednu od odluka u vezi s remontom ‚Železnice‘ nisu samostalno donosile, već na osnovu zaključaka Vlade Srbije“, izjavio je juče generalni direktor „Železnica Srbije“ Miroslav Stojčić. On je istakao da rukovodstvo kompanije podržava nadležne u utvrđivanju zakonitosti u njenom radu, a podržavaju i aktivnosti Saveta za borbu protiv korupcije, prema čijem izveštaju stoji da je sumnjivim remontom vagona u periodu od 2005. do 2014. država oštećena za više od 65 miliona evra. - Program remonta, uključujući spisak remontera, vrstu i broj voznih sredstava koja treba remontovati, kao i iznos novca tome namenjen, utvrđivala je Vlada, a taj zaključak bio je obavezujući za sve - naveo je Stojčić. Samim tim, dodaje, ni ugovori s remonterima nisu mogli biti potpisani bez saglasnosti države, jer je poslovanje „Železnica Srbije“ definisano Programom poslovanja i državnim budžetom, uz saglasnost Vlade i Skupštine Srbije. - Važno je još istaći da novac za podsticanje domaće železničke industrije iz Fonda za razvoj, o kojima govori Savet za borbu protiv korupcije, nisu isplaćivale „Železnice Srbije“, već je uplaćivan remontnim preduzećima iz budžeta. Međutim, ovaj program očito se veoma brzo, umesto podsticajnog, pretvorio u program socijalne zaštite remontera - naveo je Stojčić.

Prethodnici su samo slušali nadležne... Miroslav Stojčić

Ministarka saobraćaja o reformi BIĆEMO TRANSBALKANSKI ČVOR Ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je juče da će Srbija biti sedište transbalkanske železnice i najavila da će, kada budu završeni infrastrukturni projekti u železnici, subvencije biti smanjene za 50 odsto. Ona je povodom konferencije o železničkoj infrastrukturi u regionu istakla da se u naredne tri godine očekuje završetak rekonstrukcije oko 500 kilometara pruge, kao i kompletno reformisanje železnice, koja će od 1. jula početi da funkcioniše kao četiri odvojena preduzeća.