Foto: Luka Šarac

Intervju Živorad Vasić o ekspanziji hotelijerstva

Direktor Kraun plaze za Kurir: Delta gradi novi Interkontinental

Prestiž U hotel od pet zvezdica uložićemo 35 miliona evra. Gradnja počinje na jesen i možemo da ga završimo do januara 2017 Moderno hotelsko zdanje imaće 220 soba, veliki spa-centar, bazen i najluksuzniju kongresnu dvoranu sa čak 500 mesta

InfoBiz
> 00:00h

BEOGRAD - U septembru ili oktobru trebalo bi da počne gradnja „Interkontinentala“ na placu između „Delta holdinga“ i „Hajata“. Biće uloženo oko 35 miliona evra u hotel od pet zvezdica, najavio je za Kurir Živorad Vasić, direktor „Kraun plaze“, koja posluje u okviru „Interkontinental grupe“. Čija je ta zemlja, „Deltina“? - Da, sve je čisto. Projekat je napravljen, dobijaju se dozvole, pravi se tender za arhitektonsko rešenje. Možemo da ga završimo do januara 2017. Hotel će imati 220 soba, veliki spa-centar i bazen, najluksuzniju kongresnu dvoranu sa 500 mesta. Zašto stari „Interkontinental“ nije ostao „Interkontinental“, nego je renoviran u „Kraun plazu“ sa manje zvezdica? - „Delta holding“ je krajem 2008. potpisao ugovor sa „Interkontinentalom“, došli su njihovi predstavnici i rekli da su se promenili standardi, pa sada soba ima 35 kvadrata, a naše imaju 28. Bilo je skupo da se to menja, a i oni su predložili brend „Kraun plaza“. Moja odluka je bila da imamo četiri, a ne pet zvezdica jer nije problem da se to u Srbiji dobije. Ali sve farmaceutske kompanije koje troše najviše novca u Beogradu ne dozvoljavaju da se koriste hoteli od pet zvezdica. Kako je „Kraun plaza“ poslovala u prvoj godini? - Prva tri meseca su uvek spora, a još su i svi to gledali kao Miškovićev hotel. Imali smo zauzeće od 51 odsto, to je ipak 210 soba svakog od 365 dana. Imali smo i najbolji kastomer servis od svih „Kraun plaza“ u Evropi. To je rezultat mlade radne snage jer je prosek 27,3 godine. Profit je bio 4,1 milion evra. Plan je da ove godine imamo zauzeće 57 odsto i profit od pet miliona evra. Zaposlićemo još 13 radnika, na sadašnjih 250. Kakva je situacija na tržištu? - Otvaranje „Kraun plaze“ se poklopilo sa ekspanzijom hotelijerstva u Beogradu, u poslednje tri do četiri godine otvoren je „Metropol“, „Falkenštajner“, „Radison blu“. Sada imamo hotele i dobru avio-povezanost, zbog loukost kompanija i „Er Srbije“ Beograd je postao čvorište, pa je broj stranih turista povećan 16 odsto. Zašto je to tako važno? - Svi mnogo ulažu u turizam. To je grana koja stvara najviše prihoda. Sada je problem ostatak Srbije jer tamo ima mnogo da se vidi, ali je infrastruktura loša, i nedostaje kongresni centar u Beogradu da bismo organizovali kongrese za tri do pet hiljada ljudi. Time dobija cela privreda. Zašto se dugo čekalo na najpoznatije hotele? - Nije bilo sigurnosti. Dolazak brendova govori da Srbija ide ka EU. Ne bi te kompanije ulagale, i to prilične svote novca od 40-50 miliona evra, da ne vide da će biti bolje.

Dobri rezultati... „Kraun plaza“

Hotelske usluge CENE PREPOLOVLJENE Konkurencija je donela i niže cene? - Nekada je noćenje sa doručkom bilo 280 evra i imali ste samo „Hajat“, a avionske karte su bile preskupe. Cene su pale za više od 50 odsto. U brendiranim hotelima sa četiri i pet zvezdica cena je 100-150 evra. Ko su gosti „Kraun plaze“? - Stranci 75 odsto - Italijani, Grci i Nemci, 20 odsto su iz bivše SFRJ, ostatak iz Srbije.