Foto: Profimedia

Rođačke veze dokrajčiće državnog gubitaša

NEPOTIZAM: Železnice Srbije gube po 130.000 mesečno zbog burazerskog dila

Čim je postao direktor za infrastrukturu, Zoran Dinčić snizio cenu transporta „Fijatovih“ automobila, koji obavlja firma njegovog brata

InfoBiz
> 00:00h

BEOGRAD - Da burazerski odnosi i nakon promene rukovodstva vladaju u „Železnicama Srbije“, potvrđuje i primer novopostavljenog direktora Direkcije za infrastrukturu Zorana Dinčića, kome je prvi potez bio da privatnoj firmi čiji je vlasnik njegov brat Stojan Petković prepolovi dodatak na cenu železničkog transporta „Fijatovih“ automobila od Kragujevca do Bara, saznaje Kurir. Zbog toga će državno preduzeće gubiti 4.335 evra dnevno, odnosno 130.000 evra mesečno do kraja godine na transportu automobila koji obavlja Petkovićeva firma „Kombinovani prevoz“. Privilegije Reč je o tome da je, prema odluci Dinčićevog prethodnika Gorana Makšića, osnovna cena transporta na pomenutoj relaciji od 22,4 evra po toni bila uvećavana za 60 odsto za naročite pošiljke, u koje spadaju i automobili, i da se prema tome transport Petkoviću naplaćuje 35,8 evra po toni. Šteta - Odmah po preuzimanju direktorskih ovlašćenja, Dinčić je 3. februara suspendovao ovu odluku, te dodatak na cenu za specijalne pošiljke smanjio za 30 odsto. Tako će njegov bliski rođak transport automobila plaćati 29,1 evro po toni tereta. Računajući da je jedan vagon težak 38 tona, jasno je da će „Železnice“ gubiti 255 evra samo po jednom vagonu, a dnevno našim prugama prolazi Petkovićeva kompozicija od 17 vagona - objašnjava naš izvor sa železnice, napominjući da je to klasični sukob interesa. Za ovu mahinaciju je, kako saznajemo, saznao i Antikorupcijski tim Ministarstva saobraćaja, koji je naložio unutrašnjoj kontroli „Železnica“ da preispita ovaj slučaj.

Bratski biznis SMENJEN ZBOG GUBITKA PROFITA Naš sagovornik otkriva da je Zoran Dinčić i ranije radio u korist svog brata, te da kao direktor za saobraćajne poslove nije želeo da naplaćuje kašnjenje „Fijatovih“ kompozicija od 90 do 120 minuta, zbog čega su kasnili drugi vozovi i „Železnice“ trpele veliku štetu. - Dinčić je na insistiranje sindikata bio smenjen tek avgusta 2013, nakon što su zbog njega „Železnice“ i izgubile posao transporta s „Fijatom“ od 1,5 miliona evra. Međutim, novi generalni direktor Miroslav Stojičić ga je na novu funkciju unapredio sredinom januara - zaključuje naš sagovornik.

„Železnice Srbije“ OLAKŠICE ZA BRZINU Iz „Železnica“ potvrđuju da je cena transporta promenjena, ali tvrde da to nije urađeno zbog rođačkih veza. - Dozvoljene brzine za vagone koji se tretiraju kao naročite pošiljke su 40-50 kilometara na sat. Ukoliko su maksimalne brzine kretanja veće, manji je dodatak na prevoz, što je primenjeno u ovom slučaju. Vagoni su u vlasništvu firme „Mar-Mosolit“, a ne „Kombinovanog prevoza“. Cena za posebne pošiljke obračunava se tako što se osnovna cena uvećava za 30, 60 ili 120 odsto, u zavisnosti od obezbeđivanja tehničkih uslova za prevoz - kažu u ŽS.