ZAGREB - Atlantik (Atlantic) grupa je potpisala ugovor o stopostotnom preuzimanju kompanije "Fudlend" (Foodland) sa sedištem u Beogradu i proizvodnim pogonima u podnožju Kopaonika, u naselju Igros.
Preuzimanje formalno stupa na snagu po odobrenju Srpske komisije za zaštitu konkurencije, očekivano početkom iduće godine, preneo je portal Sibiz.
U 2014. očekuje se ukupan promet ove kompanije od osam miliona evra. Akvizicija prehrambene kompanije s prepoznatljivim brendom "Bakina tajna" i paletom proizvoda vrhunskog kvaliteta predstavlja pojačanje brendiranog asortimana Atlantik grupe i dodatni impuls u internacionalizaciji poslovanja.
Asortiman Fudlenda prisutan je u više od 20 zemalja, a oko trećine ukupne proizvodnje izvozi se na tržišta izvan regije (zapadnoevropsko, američko, australijsko, rusko, japansko). Fudlend je prema podacima Agencije za privredne registre u 2013. imao prihod od 1,2 milijarde dinara ili nešto više od 10 miliona evra. Dobit je nešto veća od 100.000 evra.
Po pisanju Tportal, preduzeće je visoko zaduženo, i to prema finansijskim institucijama: kratkoročne obaveze su vece od sedam miliona evra, a dugoročne iznose oko milio i po evra. Zaduženost je takođe dvostruko veća od kapitala što upucuje da kompaniji hitno bila potrebna dokapitalizacija ili jak strateški partner.
Dosadašnji većinski vlasnik Fudlenda Vaso Lekić rekao je da dalji razvoj kompanije i proizvoda u asortimanu zahteva značajna ulaganja, zbog čega su već duže vreme su o oblicima dokapitalizacije pregovarali s nizom potencijalnih partnera, prenosi Sibiz.
Atlantik grupa se pokazala kao vrlo ozbiljan sagovornik koji razume prirodu našeg posla, a u razgovorima smo dobili poverenje da je reč o strateškom ulagaču koji će znati dobro da upravlja brendovima Fudlenda, razvijati portfolio i unaprediti tržišne pozicije, istakao je Lekić.Predsednik Uprave Atlantic grupe Emil Tedeski naglasio je da su proizvodi Fudlenda pravi dragulj prehrambene industrije i najbolji ambasador kvaliteta i mogućnosti koje ima autentična regionalna proizvodnja hrane u svetu.
"Bakina tajna" nudi džemove, slatko i sokove od jedinstvenog lokalnog voća - bilo divljih kupina, jagoda, drenka ili koprive, stopostotne sledljivosti i pripremljene na domaći način", dodao je Tedeski.
Krunski dijamant svakako je domaći ajvar koji su kao delikates prepoznali svetski prehrambeni trgovački lanci poput švedskog Coop-a, australskog Woolworths-a ili americkog Roš-a, pa premium trgovci kao što su francuski Lafayette i Le Bon Marche, švajcarski Globus, švedski Hemkop, britanski Selfridžis, ruska Azbuka Vkusa, američki Fairway ili japanski Fressay.
"Ovaj brend ima značajan razvojni potencijal u regionu i izvan njega, gde već ostvaruje odlične rezultate. Time ova akvizicija pogađa oba cilja definisana u Atlantikovoj strategiji razvoja - širenje postojeceg brendiranog portfelja i internacionalizaciju“, naveo je Tedeski.
Kompanija "Fudlend" osnovana je 1998. godine, a osnovna joj je delatnost proizvodnja prirodne zdrave hrane od biranih sastojaka u skladu s potrebama i standardima savremenog života.
Proizvodni kapaciteti Fudlenda smešteni su 250 kilometara južno od Beograda, u podnožju planine Kopaonik.
Asortiman obuhvata delikatesne slane namaze i umake (ajvar, pinđur, kečap, umaci za testeninu) i slatke namaze (džemovi, pekmezi, slatko) te prirodne sirupe i sokove od svežeg voća i povrća.
Povrće i voće za proizvodnju plod su netaknute prirode šireg kopaoničkog područja i lokalnog uzgoja.
Svi proizvodi izrađeni su s najvećim postotkom voća i povrća i pripravljeni na tradicionalan nacin, bez aditiva i konzervansa. Proizvodnja u pogonima Fudlenda odvija se u skladu s visokim standardima svetskih certifikata HACCP, ISO 9001 i BRC.
(Tanjug/Seebiz)