Mihajlovićeva: Projekti Železnice Srbije vredni 1,2 milijarde evra

Nebojsa Mandić
Reč je o rekonstrukciji i izgradnji 500 kilometara pruge, od kojih je 400 kilometara predviđeno za rekonstrukciju i 100 kilometara izgradnje nove pruge

BEOGRAD - Železnice Srbije trenutno imaju projekte vredne 1,2 milijarde evra, a plan je da ti projekti za tri godine moraju da budu završeni, izjavila je danas potpredsednica vlade Zorana Mihajlović i najavila da će država i dalje mnogo ulagati u kargo zato što je to nešto što i danas donosi profit.

Mihajlovićeva, koja je ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture, je rekla da je reč o rekonstrukciji i izgradnji 500 kilometara pruge, od kojih je 400 kilometara predviđeno za rekonstrukciju i 100 kilometara izgradnje nove pruge.

Ona je rekla da je u Ministarstvu na čijem je čelu zatekla projekte u ogromnom kašnjenju, ali je dodala da Koridor 10 mora da bude završen do 2016, a za Koridor 11 ne pre 2017. godine.
"Suština železničkog saobraćaja i saobraćaja u našoj zemlji uopšte je da Srbija iskoristi svoj položaj, a mi imamo dobar položaj", rekla je Mihajlovićeva.

Ona je primetila da su su mnogi ministri, njeni prethodnici, do sada mnogo toga obećavali."Činjenica je da kada sam preuzela Ministarstvo nije postojao projekat koji nije kasnio u proseku četiri-pet godina. Prema tome naš interes je da Koridor 10 mora da bude završeni ili ćemo mi, kao što se već priča, biti izopšteni iz Koridora. A Koridor 11 ne pre 2017. godine, ako se ispregovaraju koncesije ka Boljarima. I dalje je put preko Srbije najkonkurentniji i najjeftiniji", rekla je Mihajlovićeva.

Govoreći o putevima u Srbiji, Mihajlovićeva je rekla da je Srbija uzela značajan kredit od gotovo 400 miliona evra koje će uložiti u rekonstrukciju i rehabilitaciju oko hiljadu kilometara puteva.

To, međutim, kaže Mihajlovićeva, ne može da bude dovoljno ako se stalno ne ulaže u te puteve."Evo, vidite kakvi su nam putevi u Beogradu. Kvalitet puteva je nešto o čemu niko nije vodio računa i to je nešto što mora da se radi zajednički sa određenim institucijama", rekla je i napomenula da je oko 60 miliona evra košta rekonstrukcija puteva samo posle poplava.

Na pitanje zašto bivši ministar Milutin Mrkonjić hoće da je tuži, Mihajlovićeva kaže da ne zna."Mnogo je bilo problema u Ministarstvu. To je svima jasno ne treba tu sad biti specijalno mnogo pamet i videti šta je tu bio problem. Pominjala sam jednu deonicu, sada pominjem međunarodne dozvole... Možda bismo čak brže radili neke druge stvari da smo imali sređenu situaciju. Ne treba se obazirati na to", rekla je i dodala:"Ne možete graditi nešto što nema ni početak ni kraj, a prioriteti moraju biti jasno definisani".

Upitana za Puteve Srbije i kuda idu pare od naplate putarine, Mihajlovićeva je rekla da taj novac treba da ide u održavanje puteva."Da li je nama više novca potrebno, da li se održavaju putevi na pravi način, kako se biraju firme... To je drugi deo pitanja", rekla je potpredsednica vlade i podsetila da je Vlada Srbije donela odluku o spajanju Koridora i Puteva u jedno preduzeće i da će tu doći do "ozbiljnih promena"."Nacrt ugovora o tome je prošao vladu, mesec dana stoji ispred Agencije za privredne registre. Znači mi za mesec dana imamo jedno jedinstveno preduzeće, na drugi način sklopljen menadžment i odluku vlade do kraja godine kako će se naplaćivati putarina", rekla je Mihajlovićeva i dodala da se ona zalaže za drugačiji način od sadašnjeg.

Takođe, kaže, Srbija je u obavezi da obezbedi brzinu prolaza na naplatnim rampama, a to je moguće vinjetama koje su se u svim zemljama pokazale kao dobro rešenje."Mi sada imamo tagove koji mogu da se kupe na svim pumpama NIS-a i omogućavaju putnicima brz prolaz kroz naplatnu rampu, a novac se skida elektronski", objasnila je.

Mihajlovićeva je rekla i da je neko iz Koridora pisao Agenciji za zaštitu konkurencije jer veruje da će, ukoliko se to preduzeće objedini sa Putevima Srbije, to značiti monopol u izgradnji puteva."Najveći problemi i najveće mogućnosti da izigrate zakon upravo idu kroz onaj novac koji je za održavnaje. Država će zato posebnu pažnju posvetiti kako se naplaćuje putarina i na koji način se taj novac odliva za održavanje", rekla je potpredsednica vlade.

(Tanjug/Kopernikus)