JEZDIĆE SRPSKIM PRUGAMA: Prvi Štadlerov voz stigao u Srbiju!

Reuters
Voz je juče stigao u železničku stanicu u Subotici i u narednom periodu će biti testiran što je neophodno za uključivanje u saobraćaj

SUBOTICA - Prvi elektromotorni voz Štadler, od ukupno 21 voza koje su Železnice Srbije kupile od te švajcarske kompanije, stigao je u Srbiju i očekuje se da bude uključen u saobarćaj već u decembru, rečeno je u Železnicama Srbije.

Voz je juče stigao u železničku stanicu u Subotici i u narednom periodu će biti testiran što je neophodno za uključivanje u saobraćaj.Reč o novim elektromotornim vozovima koje Srbija kupuje kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj od 99 miliona evra.Drugi Štadlerov voz u Srbiju treba da stigne u prvoj polovini decembra, a treći do kraja ove godine.

Nakon toga će sve do avgusta naredne godine u Srbiju pristizati po dva voza mesečno.Kapacitet Štadlerovog voza je 465 putnika sa 12 sedišta prvog razreda, 224 fiksnih i 11 pomoćnih sedišta, kao i 230 mesta za stajanje. Reč je o četvorodelnim vozovima maksimalne brzine od 160 kilometara na sat.

Ugovor o kupovini 21 novog elektromotornog putničkog voza, vredan 99 miliona evra potpisan je 4. marta 2013. godine, nakon što kredit Evropske banke za obnovu i razvoj za nabavku ovih garnitura pre toga pune tri godine nije bio realizovan.

Drugi voz će biti izložen u Berlinu na predstojećem sajmu "Inotrans", najvećem međunarodnom sajmu transporta "InnoTrans 2014" od 23. do 26. septembra.Inače, treća kompozicija je u završnoj fazi montaže, a na četvrtom i petom vozu trenutno se radi na sklapanju enterijera i montiranju električne i pneumatske instalacije.

U toku je definisanje obima ispitivanja koje treba da se obavi jednim delom u Srbiji, na prvom isporučenom vozu, a drugim delom u inostranstvu na drugom proizvedenom vozu.U Švajcarskoj je u junu obavljena i osnovna obuka za upravljanje i rukovanje novim vozovima. i edukaciju je zavšilo četiri inženjera za održavanje voznih sredstava i dvojica mašinovođa, a planirano je da se obuka nastavi u četvrtom kvartalu ove godine.Švajcarski proizvođač je počeo i sa isporukom tehnicke dokumentacije, a sa isporukom prvog voza stići će i oprema, potrošni materijal i deo rezervnih delova.

Planirano je da se priprema za eksploataciju i održavanje novih švajcarskih vozova obavljaju u Depou za održavanje elektro-motornih vozova u Zemunu.Novi srpski vozovi zameniće stare garniture za prevoz putika na elektrificiranim regionalim prugama Srbije.